Page 169 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 169
k. šterman ivančič ■ šolska klima in medvrstniško nasilje v srednjih šolah ...

rezultatov v nadaljevanju je zgolj v identifikaciji profilov glede pogostosti
pojavljanja nasilja znotraj določenih programov in po spolu, sama metoda
analize podatkov, ki smo jo uporabili, pa ne omogoča ocene parametrov
razlik med spoloma ali izobraževalnimi programi v populaciji.

Kot lahko razberemo iz Grafa 2 spodaj, več kot 10 % dijakov in di-
jakinj iz vseh izobraževalnih programov vsaj nekajkrat na leto izkusi na-
merno izločanje iz vrstniškega druženja. Približno 3 % dijakinj iz gim-
nazijskih programov in 3 % dijakov in dijakinj iz strokovnih programov
omenjeno doživi nekajkrat na mesec; enako velja za 1,8 % fantov iz gimna-
zijskih programov. Enkrat na teden ali pogosteje občuti namerno izločan-
je iz vrstniških dejavnosti približno 2 % fantov in deklet iz gimnazijskih
in strokovnih programov. V poklicnih programih je ta delež večji, in sicer
v teh programih o tem na mesečni ravni poroča 7 % deklet in 4 % fantov,
3 % fantov in deklet pa to doživljajo vsaj enkrat na teden (v gimnaziji je ta
odstotek za dekleta 1,6 % in za fante 1,1 %).

Dijaki/-inje so mi nalašč izločili/-e iz dogajanja

Graf 2: Podatki o pogostosti doživljanja socialnega izločanja po
programu in spolu.

167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174