Page 166 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 166
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

in nekaj naključno izbranih osnovnih šol ter institucij za izobraževanje
odraslih, kamor so vključeni mladostniki, ki ustrezajo omenjenemu sta-
rostnemu kriteriju. Postopki vzorčenja in sama izvedba raziskave na šoli so
podrobneje opisani v tehničnih standardih raziskave PISA 2015 (OECD,
2017), načeloma pa velja, da se znotraj določenega izobraževalnega progra-
ma na vsaki šoli iz seznama vseh 15-letnikov naključno izbere vzorec 30 di-
jakov in dijakinj, ki so nato vključeni v raziskavo. Sodelovanje v raziskavi
je anonimno. Izbrani sodelujoči in njihovi starši so o vsebini raziskave ob-
veščeni preko šole, sodelovanje njihovega otroka pa lahko tudi zavrnejo.
V raziskavi PISA 2015 je tako sodelovalo 6404 dijakov in dijakinj, kar je
reprezentativni vzorec populacije 16773 15-letnikov v Sloveniji. Od tega jih
je bilo 6288 vključenih v srednješolsko izobraževanje, 188 pa v osnovnošol-
sko. Za potrebe naše raziskave smo iz vzorca izločili 15-letnike, vključene
v osnovno šolo, in tiste, ki so obiskovali programe nižjega poklicnega izo-
braževanja. Za slednje namreč nimamo vseh ozadenjskih podatkov, ki
jih potrebujemo za naše analize. Končni vzorec, vključen v naše analize
(Graf 1), tako zajema reprezentativni vzorec 6151 dijakov in dijakinj, pri
čemer jih je 2105 obiskovalo gimnazije, 2525 4-letne programe srednjega
strokovnega izobraževanja in 1521 3-letne programe srednjega poklicnega
izobraževanja. Od tega je v vzorcu skupaj 2820 deklet in 3322 fantov, pri
čemer so največje razlike med spoloma znotraj programov poklicnega izo-
braževanja (437 deklet in 1084 fantov).

Graf 1: Struktura vzorca po programu in spolu (skupaj 6.151).

164
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171