Page 174 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 174
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

usmerja na iskanje rešitev na področju šolske klime in odnosov učencev
oz. mladostnikov s pomembnimi drugimi in učitelji. Ker se skušamo
tudi mi v tem prispevku osredotočiti na omenjeno, v nadaljevanju najprej
opisujemo vrednosti indeksov v raziskavi PISA 2015, ki tvorijo vrednos-
ti na postavkah, s katerimi so dijaki in dijakinje ocenili svoje doživljan-
je nasilja, pripadnost šoli, čustveno oporo s strani staršev in doživljan-
je pravičnega odnosa s strani učitelja. Ker nas pri tem nadalje zanimajo
vrednosti indeksov za Slovenijo glede na izobraževalni program in spol,
se osredotočamo na te podatke. Ob koncu rezultatov podajamo vrednosti
korelacijskih koeficientov, ki kažejo stopnjo povezanosti doživljanja nasil-
ja dijakov in dijakinj ter omenjenih dejavnikov odnosov in šolske klime
znotraj različnih izobraževalnih programov in ločeno za dekleta ter fante.

Graf 7: Podatki o pogostosti doživljanja obrekovanja s strani vrstnikov
po programu in spolu.

172
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179