Page 118 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 118
šolsko polje, letnik xxviii, številka 5–6

Predstavitev različnih vidikov umetnostne produkcije je pomembna
zlasti za ustrezen pristop k poučevanju kompleksnih, abstraktnih (deni-
mo matematičnih) problemov.

Verjetno najbolj domač in razumljiv način je ustvariti zgodbo glede
na posamičen (denimo matematičen) primer. To je lahko izziv za ustvar-
jalca, učitelja ali učence. Običajno tovrstne prakse delujejo zato, ker so
enostavno zapomnljive.

Gledališka pedagogika na nobeni od slovenskih univerz ne ob-
staja kot samostojni študijski program. Večinoma je v študijske pro-
grame v omejenem obsegu vključena le na pedagoških fakultetah.
Zlasti to pomeni, da študentke in študenti pedagoških fakultet niso za-
dostno opremljeni s podrobnim poznavanjem različnih pristopov in teh-
nik, ki bi se jih kasneje, v času poučevanja lahko samostojno in suvereno
posluževali.

Zato in zaradi izkazanih potreb s strani učiteljev na slovenskih os-
novnih in srednjih šolah ocenjujem, da bi bilo šolam in učiteljem v dru-
gačni organizacijski in sistemski zasnovi nujno ponuditi ustrezno zasno-
vane strokovne vsebine, ki bi učiteljem ponujale navedena znanja.

Predlogi ustrezne sistematizacije področja bi vštevali vsaj: več ur
v pedagoških študijskih programih, namenjenih gledališču, scenskim
umetnostim in gledališki pedagogiki, osnovanje samostojnega študijske-
ga programa gledališke pedagogike (denimo na AGRFT), boljše medre-
gionalno sodelovanje med ponudniki strokovnih usposabljanj za učitelje
in kulturnih vsebin za učence ter subvencioniranje takšne mreže s strani
Ministrtva za kulturo in Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport,
organizirani ogledi predstav in projektov, organizirane delavnice in izo-
braževanja za učitelje, ki vodijo gledališke krožke na šolah, ter ločeno za
tiste, ki bi jim uporaba gledaliških orodij koristila kot sredstvo pri pouku.
Tovrstna izobraževanja bi morala v več sklopih vsebovati tako pregled ak-
tualne gledališke produkcije, kot tudi vpogled v produkcijske razmere na
slovenski sceni.

Vprašalnik
1. Matematiko poučujem:
Možni odgovori so bili:
A) V 1. do 5. razredu osnovne šole,
B) V 6. do 9. razredu osnovne šole,
C) V 1. do 4. letniku gimnazije,
D) V 1. do 4. letniku druge srednje šole.
2. Menite, da je motivacija za pouk matematike med učenci, ki jih

poučujete, nizka?

116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123