Page 221 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 221
povzetki ■ abstracts

effective functioning of social processes and general prosperity. On the
background of these arguments, I will highlight those points that pro­
vided the basis for the first formulation of a systematic communication
management.
Key words: social engineering, scientific management, social sciences,
communication, manipulation
Ana Mladenović

Konceptualiziranje postfeminizma: čezčasovna interakcija
kot most med zgodovino in etiko.

V zadnjem času smo priča pestrim razpravam o postfeminizmu. Obstaja
vrsta različnih definicij tega koncepta, pri čemer je ključna dilema to, ali
bi postfeminizem definirali kot nadaljevanje feminizma ali pa bi ga ra­
zumeli kot prelomnico v feministični zgodovini. Ne glede na definicijo
pa lahko v polju edukacije opazimo določene postfeministične trende.
Le-ti širijo ideje o ženski moči in uspehu, spregledajo pa načine delovan­
ja spolne dinamike v vsakdanjih dejavnostih v razredih (glej Ringrose,
2013; Skelton in Francis, 2009). To je eden izmed razlogov, zakaj je post­
feminizem treba razumeti kot objekt kritične feministične analize (Gill
in Scharff, 2011). Zgodovinski pogled nam omogoča izhodišče za razisk­
ovanje sprememb v feministični misli, vendar menimo, da feministične
zgodovine ne gre analizirati izključno kot premočrtnega razvoja evolu­
cijskih faz. Pozornost moramo namreč nameniti feminističnim vse­
binam, ključnim vrednotam in etiki. To lahko zagotovimo skozi upo­
rabo koncepta »čezčasovne interakcije« (transtemporal interaction), ki
je zaznamovan z refleksijo feminističnega dela iz preteklosti, sedanjosti
in celo prihodnosti. Vanj se tesno vpleta feministična etika, še posebej
ideje, kot so sodelovanje, solidarnost in generativnost. Z uporabo kon­
cepta čezčasovne interakcije smo lahko hkrati pozorni na feministično
zgodovino, a neomejeni z njeno časovno dimenzijo. V tem smislu post­
feminizem ni niti nadaljevanje feminizma, niti zgodovinska prelomni­
ca v njem, pač pa ga lahko razumemo kot ideologijo z zaskrbljujočimi
temelji. V prispevku bomo izpostavili nekatere problematične posle­
dice postfeminizma v polju edukacije. Najbolj vprašljiva je postfeminis­
tična naklonjenost pripisovanju novih, pozitivnih pomenov določen­
im praksam, ki so bile v obdobju drugega vala feminizma vzpostavljene
kot patriarhalne. Čezčasovna interakcija pa lahko ravno skozi kritično
obravnavo postfeminizma razkrije tudi možnost za njegovo rekoncep­
tualizicijo kot ideje, ki pretresa naša prepričanja o preteklosti, sedanjos­
ti in prihodnosti feminističnih posegov v edukacijo.

219
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226