Page 216 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 216
šolsko polje, letnik xxix, številka 3–4

ideologih ter voditeljih fundamentalističnih gibanj v ZDA. Ta del knji­
ge se zaključi z zanimivo Applovo razpravo o »kulturni politiki šolanja
na domu«. V tem kontekstu avtor razgrne dileme, nasprotja in dinamiko
med pojmoma zasebnega in javnega.

Za zainteresirane bralce in bralke so zelo zanimivi tudi še trije se­
stavni deli knjige. Najprej lahko preberemo besedilo Applovega nagovo­
ra senatorjem ljubljanske univerze, v katerem je kajpak največ pozornosti
namenil procesom spreminjanja visokošolskega izobraževanja. Sledi ob­
sežni intervju, v katerem je bil glavni izpraševalec Janez Krek, nekaj vpra­
šanj pa so postavili tudi drugi udeleženci srečanja z Applom na Pedagoški
fakulteti v Ljubljani. Iz tega pogovora, poleg Applovih osvetljevanj nje­
govih poglavitnih konceptov in stališč, lahko razberemo, kako vse je ta
kritični mislec edukacije povezan s slovenskim prostorom. Spremne bese­
de Applovega dolgoletnega sodelavca Luisa Armanda Gandina vsekakor
ne kaže izpustiti pri branju te knjige, za katero lahko upamo, da bo med
slovenskimi teoretiki, učitelji in študenti utrdila emancipatorično misel o
vzgoji in izobraževanju.

Darko Štrajn

214
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221