Page 223 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 223
povzetki ■ abstracts
Valerija Vendramin
Zvezdnice, opolnomočenje, potrošništvo
#FeminizemZaOtroke
Glavni namen prispevka je identificirati nekatere najbolj prepoznavne
momente, ki vplivajo na definiranje feminizma v sedanjem trenutku, ra
ziskati tako feministične kot tudi postfeministične tematike, ki jih vse
bujejo, in razmišljati o vplivu na otroke in mladostnike oziroma mla
dostnice. Zdi se, da sta v ospredju dve medsebojno povezani sidrišči: 1)
zvezdnice kot feministke in 2) potrošništvo. Kar zadeva prvo točko: ne
odvisnost in individualni uspeh postavlja ženske/dekleta v izrazito post
feministični sentiment, ko se javno zavezujejo in promovirajo, ne ravno
neproblematično, feministično stvar (Rivers, 2017). Kar zadeva dru
go točko: specifične podobe ženskosti/dekliškosti so oglaševane v medi
jih na tak način, da ni le dekliškost zavita v novo embalažo, pač pa tudi
sam feminizem, in to tako, da so ženske/dekleta spodbujene, da zamen
jajo politično moč za nakupovalno moč (Becker in sod., 2016). Ni še čis
to jasno, če se bodo ti specifični kulturni momenti povezali (in kako) z
zgodovino modernega feminizma, a avtorica meni, da je ta kooptacija in
depolitizacija feminizma nadvse problematična in da bi si bilo treba fem
inizem spet »prisvojiti« kot transformativno politiko, ki bo dekletom in
fantom lahko poslala »drugačno« sporočilo.
Ključne besede: postfeminizem, zvezdnice, individualizem, potrošništvo,
otroci
Celebrities, Empowerment, Consumerism
#FeminismForChildren
The main goal of the article is to identify some of the most prominent mo
ments that help define feminism at the present moment, to explore both
the feminist and post-feminist thematics they contain and to reflect on
their influence on children and young adults. It seems that there are two
interconnected anchor-points at the forefront: (1) celebrities-as-feminists
and (2) consumerism. As to the first: independence and individual success
aligns women/girls with a distinctly postfeminist sentiment, to public
ly embracing and promoting, if not entirely unproblematically, a feminist
cause (Rivers, 2017). As to the second: specific images of womanhood/
girlhood are being marketed through the media which causes repackag
ing of not only girlhood but also feminism itself in a way that encourag
es women/girls to exchange political power for purchasing power (Becker
et al., 2016). It remains to be seen if this specific cultural moments will be
tied (and how) to the history of modern feminism, however, the author’s
221
Valerija Vendramin
Zvezdnice, opolnomočenje, potrošništvo
#FeminizemZaOtroke
Glavni namen prispevka je identificirati nekatere najbolj prepoznavne
momente, ki vplivajo na definiranje feminizma v sedanjem trenutku, ra
ziskati tako feministične kot tudi postfeministične tematike, ki jih vse
bujejo, in razmišljati o vplivu na otroke in mladostnike oziroma mla
dostnice. Zdi se, da sta v ospredju dve medsebojno povezani sidrišči: 1)
zvezdnice kot feministke in 2) potrošništvo. Kar zadeva prvo točko: ne
odvisnost in individualni uspeh postavlja ženske/dekleta v izrazito post
feministični sentiment, ko se javno zavezujejo in promovirajo, ne ravno
neproblematično, feministično stvar (Rivers, 2017). Kar zadeva dru
go točko: specifične podobe ženskosti/dekliškosti so oglaševane v medi
jih na tak način, da ni le dekliškost zavita v novo embalažo, pač pa tudi
sam feminizem, in to tako, da so ženske/dekleta spodbujene, da zamen
jajo politično moč za nakupovalno moč (Becker in sod., 2016). Ni še čis
to jasno, če se bodo ti specifični kulturni momenti povezali (in kako) z
zgodovino modernega feminizma, a avtorica meni, da je ta kooptacija in
depolitizacija feminizma nadvse problematična in da bi si bilo treba fem
inizem spet »prisvojiti« kot transformativno politiko, ki bo dekletom in
fantom lahko poslala »drugačno« sporočilo.
Ključne besede: postfeminizem, zvezdnice, individualizem, potrošništvo,
otroci
Celebrities, Empowerment, Consumerism
#FeminismForChildren
The main goal of the article is to identify some of the most prominent mo
ments that help define feminism at the present moment, to explore both
the feminist and post-feminist thematics they contain and to reflect on
their influence on children and young adults. It seems that there are two
interconnected anchor-points at the forefront: (1) celebrities-as-feminists
and (2) consumerism. As to the first: independence and individual success
aligns women/girls with a distinctly postfeminist sentiment, to public
ly embracing and promoting, if not entirely unproblematically, a feminist
cause (Rivers, 2017). As to the second: specific images of womanhood/
girlhood are being marketed through the media which causes repackag
ing of not only girlhood but also feminism itself in a way that encourag
es women/girls to exchange political power for purchasing power (Becker
et al., 2016). It remains to be seen if this specific cultural moments will be
tied (and how) to the history of modern feminism, however, the author’s
221