Page 223 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 223
povzetki ■ abstracts

Valerija Vendramin

Zvezdnice, opolnomočenje, potrošništvo
#FeminizemZaOtroke

Glavni namen prispevka je identificirati nekatere najbolj prepoznavne
momente, ki vplivajo na definiranje feminizma v sedanjem trenutku, ra­
ziskati tako feministične kot tudi postfeministične tematike, ki jih vse­
bujejo, in razmišljati o vplivu na otroke in mladostnike oziroma mla­
dostnice. Zdi se, da sta v ospredju dve medsebojno povezani sidrišči: 1)
zvezdnice kot feministke in 2) potrošništvo. Kar zadeva prvo točko: ne­
odvisnost in individualni uspeh postavlja ženske/dekleta v izrazito post­
feministični sentiment, ko se javno zavezujejo in promovirajo, ne ravno
neproblematično, feministično stvar (Rivers, 2017). Kar zadeva dru­
go točko: specifične podobe ženskosti/dekliškosti so oglaševane v medi­
jih na tak način, da ni le dekliškost zavita v novo embalažo, pač pa tudi
sam feminizem, in to tako, da so ženske/dekleta spodbujene, da zamen­
jajo politično moč za nakupovalno moč (Becker in sod., 2016). Ni še čis­
to jasno, če se bodo ti specifični kulturni momenti povezali (in kako) z
zgodovino modernega feminizma, a avtorica meni, da je ta kooptacija in
depolitizacija feminizma nadvse problematična in da bi si bilo treba fem­
inizem spet »prisvojiti« kot transformativno politiko, ki bo dekletom in
fantom lahko poslala »drugačno« sporočilo.
Ključne besede: postfeminizem, zvezdnice, individualizem, potrošništvo,
otroci

Celebrities, Empowerment, Consumerism
#FeminismForChildren

The main goal of the article is to identify some of the most prominent mo­
ments that help define feminism at the present moment, to explore both
the feminist and post-feminist thematics they contain and to reflect on
their influence on children and young adults. It seems that there are two
interconnected anchor-points at the forefront: (1) celebrities-as-feminists
and (2) consumerism. As to the first: independence and individual success
aligns women/girls with a distinctly postfeminist sentiment, to public­
ly embracing and promoting, if not entirely unproblematically, a feminist
cause (Rivers, 2017). As to the second: specific images of womanhood/
girlhood are being marketed through the media which causes repackag­
ing of not only girlhood but also feminism itself in a way that encourag­
es women/girls to exchange political power for purchasing power (Becker
et al., 2016). It remains to be seen if this specific cultural moments will be
tied (and how) to the history of modern feminism, however, the author’s

221
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228