Page 219 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 219
povzetki ■ abstracts

already visible opposing reactions of institutional agents, which appeared
even before the breakthrough of neoliberalism, on the other hand.
Keywords: reform, sixties, university, school, neoliberalism

Urška Štremfel

Zgodnje opuščanje izobraževanja kot sodoben javnopolitični
problem

V središču članka je edukacijsko in politološko znanstveno relevanten
razmislek o tem, da nevtralni javnopolitični problemi ne obstajajo in da
so le-ti vedno družbeno in politično pogojeni. Pri tem novo obliko vla­
davine (problemov) v Evropski uniji na področju izobraževalnih politik
umeščamo v teoretske razprave o t. i. zapletenih javnopolitičnih prob­
lemih (Rittel & Webber, 1973). Teoretska izhodišča osvetlimo na primeru
zgodnjega opuščanja izobraževanja kot javnopolitičnega problema, ki je
že dve desetletji visoko na javnopolitični agendi EU. Upoštevajoč izsledke
analize teoretskih izhodišč ter formalnih javnopolitičnih in drugih doku­
mentov EU članek zgodnje opuščanje izobraževanja predstavi kot sodo­
ben javnopolitični problem, za katerega je značilna mednarodna javnopo­
litična promocija njegovih specifičnih (neoliberalno osnovanih) rešitev v
nacionalnih kontekstih držav članic. Navedeni uvidi niso le znanstveno
relevantni, temveč so ključni tudi za ohranitev suverenosti nacionalnega
izobraževalnega sistema v prihodnosti.
Ključne besede: vladavina javnopolitičnih problemov, zgodnje opuščanje
izobraževanja, EU, zapleteni javnopolitični problemi

Early school leaving as contemporary public policy problem

The focus of the article is education and political science relevant consid­
eration that neutral public policy problems do not exist and that they are
always socially and politically constructed. In that framework, article dis­
cusses the new form of governance (of problems) in the European Union
in the field of education policies from theoretical perspective of so-called
wicked problems (Rittel & Webber, 1973). Theoretical starting points are
highlighted with the case of early school leaving as a public policy prob­
lem, which has been high on the EU’s public policy agenda for almost two
decades. Based on the results of the analysis of theoretical considerations
and formal public policy and other EU documents, the article presents
early school leaving as a contemporary public policy problem character­
ized by an international public-policy promotion of its specific (neolib­
eral-based) solutions in the national contexts of the EU member states.

217
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224