Page 68 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 68
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Slika 2: Primerjava med prvotno ugotovljenimi in pričakovanimi pov-
prečnimi dosežki pri RI pismenosti ICILS 2013 po slovenskih regijah.
jim povprečnim dosežkom se ob upoštevanju SES zmanjša zgolj za 3 točke
(prvotni razpon med regijskimi povprečji je 18 točk, razpon med pričako­
vanimi povprečji pa je 15 točk).

Razprava

V članku smo analizirali regijske razlike v dosežkih slovenskih učencev
v RI pismenosti, ki je bila preučevana v okviru raziskave ICILS 2013. V
analizo smo vključili tudi SES in ugotavljali njegovo povezanost z dosežki
učencev v RI znotraj posamezne statistične regije v Sloveniji ter s tega vi­
dika analizirali tudi razlike med regijami. Analiza podatkov v tem član­
ku torej naslavlja regijsko (ne)enakomernost dosežkov v RI pismenosti po
Sloveniji in povezanost teh razlik z raznolikostjo socialno-ekonomskega
ozadja učencev po regijah.

Glede na dosežke v RI pismenosti v raziskavi ICILS 2013 so v ospred­
ju Goriška, Zasavska, Gorenjska in Podravska regija, najnižje povprečne
dosežke pa imajo učenci iz Notranjsko-kraške, Spodnjeposavske ter Obal­
no-kraške regije. Kljub razlikam med povprečnimi dosežki regij pa mo­
ramo upoštevati, da so razpršenosti dosežkov znotraj regij precej velike.12
Statistično gledano se pomembno razlikujejo le povprečni dosežki med
regijami na vrhu in regijami na repu rangirne razvrstitve po povprečnih

12 Med regijami je najvišja razpršenost (standardni odklon) dosežkov v Osrednjeslovenski
regiji, in sicer 71 točk, najnižja razpršenost pa v Zasavski regiji – 57 točk.

66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73