Page 71 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 71
rutar leban, m. štraus ■ razlike v pismenosti ...

dobrih tehničnih pogojev za pouk z IKT po šolah. Zanimivo bi bilo raz­
iskati vprašanje, če in koliko so morda ti ukrepi pripomogli k zmanjšanju
učinka SES na dosežke učencev v RI pismenosti. Čeprav je za že izvedene
ukrepe tovrstna evalvacija skoraj neizvedljiva, pa lahko ugotovitve priču­
joče analize spodbudijo razmislek o tem, da se ob zasnovi nadaljnjih pro­
jektov vključi tudi (kvantitativno in kvalitativno) raziskovanje tovrstnih
vprašanj.

Sklep

Z analizo podatkov o dosežkih na področju RI pismenosti iz raziskave
ICILS 2013 po dvanajstih statističnih regijah v Sloveniji smo ugotovili, da
so med nekaterimi regijami sicer statistično pomembne razlike, da pa med
večino regij nismo zaznali razlik. Analiza povezanosti med SES v posa­
mezni regiji ter dosežki učencev v regiji je pokazala, da se razvrstitev re­
gij po povprečnih dosežkih bistveno ne spremeni, če vse regije »izenači­
mo« glede na SES.

Glede na dobljene rezultate lahko zaključimo, da so razlike med slo­
venskimi regijami v RI pismenosti učencev 8. razreda razmeroma majhne.
SES nima tako izrazitega učinka14 na dosežke učencev v RI pismenosti,
kot bi to morda pričakovali glede na dosedanje raziskave. Zlasti je v okvi­
ru raziskave ICILS 2013 to razvidno v Osrednjeslovenski regiji, ki ima naj­
višji SES med slovenskimi regijami, povprečni dosežek učencev te regije pa
je primerjalno nizek.

Dobljeni rezultati odpirajo vprašanje, ali jih lahko morda vsaj delno
pripišemo številnim ukrepom, ki so bili v okviru različnih projektov na
področju spodbujanja RI pismenosti ter razvijanja IKT kompetence v slo­
venskem prostoru izpeljani v zadnjih desetletjih.

Literatura

Alexander, K. L., Entwisle, D. R., in Olson, L. S. (2007) Lasting con­
sequences of the summer learning gap. American Sociological Revi-
ew 72, str. 167–180.

Državna komisija za vodenje nacionalnega preverjanja znanja (2014) Na­
cionalno preverjanje znanja. Letno poročilo o izvedbi v šolskem
letu 2013/2014. Ljubljana: Državni izpitni center http://www.ric.
si/mma/Letno%20porocilo%20NPZ%202014%20dokoncno%20
2/2014121113504097/

Duru-Bellat, M. (2004) Social Inequality at School and Educational Poli-
cies. Paris: UNESCO International Institute for Educational Plan­
ning.

14 Pri tem z izrazom ‚učinek‘ ne predpostavljamo, da gre za vzročnost.

69
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76