Page 203 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 203
Najpogostejše napake pri pisnem sporočanju
na poklicni maturi iz italijanščine

Helena Bažec

Se sarei io il padre, gli dicesi se si le fuso il cervello.
Anonimni maturant

Stara modrost pravi, da se na napakah učimo. To v določeni meri res
drži, vsaj ko govorimo o poučevanju in učenju drugih ali tujih jezi­
kov (v nadaljevanju TJ), o čemer zgledno priča uvodni citat. Učenje
TJ je danes samoumevno, ni pa samoumeven kontrastivni pristop, ki upo­
števa podobnosti in razlike med maternim in novim jezikom. Del kon­
trastivne analize predstavlja analiza napak, iz katerih razberemo najpogo­
stejše, in tako izluščimo potencialno problematična področja in tista, ki
predstavljajo vir negativnega transferja (Katerinov, 1980). S sistematičnim
delom na teh področjih lahko preprečimo precej napak, zato se pričujo­
ča raziskava ukvarja z najpogostejšimi napakami, ki jih pri pisnem sporo­
čanju v italijanskem jeziku delajo Slovenci. Napake bodo razvrščene v tri
večje taksonomske kategorije, in sicer kot pravopisne, oblikoslovno-skla­
denjske in pomensko-leksikalne. Članek bo zato uporaben predvsem za
učitelje italijanščine na srednjih, pa tudi osnovnih šolah, saj se dotika veči­
ne napak in jih razvršča po njihovi frekvenci. Ravno prepoznavanje takih
pasti lahko predstavlja bistveno prednost pri pripravi učnega načrta in di­
daktičnih gradiv, določitvi zaporedja vsebin in razmisleku, katere elemen­
te v TJ je treba še posebej poudariti. Lahko pa služi tudi kot podlaga za iz­
delavo kontrastivnega učbenika, vadnice ali priročnika. Ne nazadnje pa
te informacije služijo tudi vsem, ki se učijo italijanščino, da bodo deloma
predvideli in prepoznali najpogostejše napake ter se zavedali medjezikov­
nih pasti, v katere lahko padejo.

V članku bo najprej predstavljena zastavitev raziskave, nadalje kva­
litativna analiza napak po jezikovnih ravninah z nekaj slogovnimi opaz­
kami, sledila bosta kvantitativna analiza in splošni zaključki. Namen tega

201
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208