Page 17 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 17
e. klemenčič ■ iea icils ...

Slika 1: Shematični prikaz raziskovalnega okvira ICILS
(vir: Fraillon, Schulz in Ainley, 2013: str. 27).
Kot je razvidno iz Slike 1, vsebinski okvir ICILS razlikuje naslednje
ravni (Fraillon, Schulz in Ainley, 2013: str. 25):
– Individualna raven: ta kontekst vključuje različne karakteristike
učečih, procese učenja ter raven računalniške in informacijske pis­
menosti (slednje je opisano v nadaljevanju članka).
– Domače okolje: ta kontekst se nanaša na ozadenjske značilnosti
učencev, še posebej na učne procese, povezane z družino, domom in
drugimi trenutnimi zunajšolskimi konteksti.
– Šola in razred: ta kontekst zajema vse v zvezi s šolskimi dejavniki
(glede na kroskurikularno naravo računalniške in informacijske pis­
menosti ni smiselno razlikovati med ravnjo šole in ravnjo razreda).
– Širša skupnost: ta raven opisuje širši kontekst, v katerem se odvija
učenje računalniške in informacijske pismenosti. Obsega kontekste
lokalnih skupnosti, pa tudi karakteristike izobraževalnega sistema
in države, prav tako vključuje globalni kontekst (dejavnik, ki je po­
gosto podkrepljen z dostopom do svetovnega spleta).
Enako so pri raziskovanju in interpretaciji variacij računalniške in
informacijske pismenosti pomembni kontekstualni dejavniki znotraj uč­
nega procesa. ICILS izpostavi dva: predispozicije (npr. socialno-ekonom­

15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22