Page 13 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 13
EA ICILS: Mednarodna raziskava računalniške
in informacijske pismenosti
Eva Klemenčič
Dve mednarodni organizaciji, OECD (Organizacija za ekonom
sko sodelovanje in razvoj) in IEA (Mednarodna organizacija za
raziskovanje dosežkov v izobraževanju), usmerjata velike medna
rodne primerjalne raziskave znanj, ki jih novim generacijam posreduje
jo izobraževalne ustanove. V teh raziskavah sodeluje velika večina visoko
razvitih držav pa tudi desetine srednje in šibko razvitih držav. Ko govo
rim o sodelovanju držav v teh raziskavah, je pravzaprav pravilneje govoriti
o sodelovanju šolskih sistemov, kajti znotraj nekaterih držav lahko obsta
ja več šolskih sistemov (npr. v Belgiji, ZDA) in ni nujno, da v posameznem
zajemu podatkov sodelujejo vsi šolski sistemi posamezne države (Klemen
čič, 2011; Klemenčič, 2015).
Ob omenjenih organizacijah obstaja še nekaj drugih, s specifič
nim regionalnim fokusom. Nekatere so povezane z UNESCOM (kot je
bila v začetku tudi IEA), npr. SACMEQ – Konzorcij južnoafriških dr
žav za spremljanje kakovosti izobraževanja, katerega cilj je raziskati po
goje izobraževanja in kakovost izobraževalnih izidov v anglofonski afri
ški regiji (Wagemaker, 2014). LLECE – Latinsko-ameriški laboratorij
za ocenjevanje kakovosti izobraževanja – izvaja raziskave, ki so obliko
vane po vzoru IEA in SACMEQ raziskav (Wagemaker, 2014). Razvoj v
tej smeri lahko zasledimo tudi v Evropski uniji (EU), in sicer z raziskavo
ESLC, ki se je osredotočila na tuje jezike.
V eni od prejšnjih številk Šolskega polja sem pisala tudi o zgodovi
ni mednarodnih primerjalnih raziskav oz. mednarodnih raziskav znanja
(glej več v Klemenčič, 2015). Prvemu valu mednarodnih raziskav znanja
je sledila ločitev področja humanistično-družboslovnega in matematično
11
in informacijske pismenosti
Eva Klemenčič
Dve mednarodni organizaciji, OECD (Organizacija za ekonom
sko sodelovanje in razvoj) in IEA (Mednarodna organizacija za
raziskovanje dosežkov v izobraževanju), usmerjata velike medna
rodne primerjalne raziskave znanj, ki jih novim generacijam posreduje
jo izobraževalne ustanove. V teh raziskavah sodeluje velika večina visoko
razvitih držav pa tudi desetine srednje in šibko razvitih držav. Ko govo
rim o sodelovanju držav v teh raziskavah, je pravzaprav pravilneje govoriti
o sodelovanju šolskih sistemov, kajti znotraj nekaterih držav lahko obsta
ja več šolskih sistemov (npr. v Belgiji, ZDA) in ni nujno, da v posameznem
zajemu podatkov sodelujejo vsi šolski sistemi posamezne države (Klemen
čič, 2011; Klemenčič, 2015).
Ob omenjenih organizacijah obstaja še nekaj drugih, s specifič
nim regionalnim fokusom. Nekatere so povezane z UNESCOM (kot je
bila v začetku tudi IEA), npr. SACMEQ – Konzorcij južnoafriških dr
žav za spremljanje kakovosti izobraževanja, katerega cilj je raziskati po
goje izobraževanja in kakovost izobraževalnih izidov v anglofonski afri
ški regiji (Wagemaker, 2014). LLECE – Latinsko-ameriški laboratorij
za ocenjevanje kakovosti izobraževanja – izvaja raziskave, ki so obliko
vane po vzoru IEA in SACMEQ raziskav (Wagemaker, 2014). Razvoj v
tej smeri lahko zasledimo tudi v Evropski uniji (EU), in sicer z raziskavo
ESLC, ki se je osredotočila na tuje jezike.
V eni od prejšnjih številk Šolskega polja sem pisala tudi o zgodovi
ni mednarodnih primerjalnih raziskav oz. mednarodnih raziskav znanja
(glej več v Klemenčič, 2015). Prvemu valu mednarodnih raziskav znanja
je sledila ločitev področja humanistično-družboslovnega in matematično
11