Page 19 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 19
e. klemenčič ■ iea icils ...
2) Kateri vidiki šole in izobraževalnih sistemov so povezani z dosežki
učencev pri računalniški in informacijski pismenosti glede na:
a. splošni pristop k poučevanju,
b. šolske in pedagoške prakse v zvezi z uporabo tehnologij,
c. odnos učiteljev do IKT in spretnosti/zmožnosti uporabe tehnolo
gij,
d. dostop do IKT v šolah,
e. učiteljev profesionalni razvoj glede uporabe tehnologij pri pouče
vanju.
3) Katere značilnosti učencev so povezane z dosežki računalniške in in
formacijske pismenosti:
a. kakšne so razlike med državami in znotraj njih,
b. do katere mere se izmerjena računalniška in informacijska pisme
nost povezuje s poročanimi spretnostmi/zmožnostmi IKT,
c. ali se moč teh povezav razlikuje med državami in skupinami učen
cev?
4) Katere osebnostne značilnosti učencev so povezane z dosežki pri tes
tih računalniške in informacijske (RI) pismenosti?
Ravni računalniške in informacijske pismenosti
V raziskavi je računalniška in informacijska pismenost opredeljena na šti
rih ravneh. Bistvena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3 in 4, saj
slednji implicirata avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.
Lestvica ravni računalniške in informacijske pismenosti je hierar
hična – ravni zahtevnosti postajajo bolj sofisticirane, s tem ko se dosežki
učencev pomikajo po lestvici navzgor (Fraillon, Ainley, Schulz, Friedman
in Gebhardt, 2014: str. 19–20):
Raven 4: na tej ravni znajo učenci izbrati najustreznejše informacije
za uporabo v komunikacijske namene. Znajo vrednotiti uporabnost infor
macij, v okviru virov, ki ustrezajo določenemu namenu; znajo vrednotiti
zanesljivost informacij, ki temeljijo na njihovi vsebini in verjetnem izvo
ru teh informacij. Ti učenci so sposobni ustvarjati informacijske izdelke
glede na občinstvo in komunikacijski namen. Prav tako uporabljajo ustre
zne programske funkcije za preoblikovanje in predstavitev informacij, na
način, da je slednje skladno s konvencijami predstavitev; znajo prilagodi
ti informacije, da le-te ustrezajo potrebam občinstva. Učenci na tej ravni
izkazujejo tudi zavedanje o težavah, ki se lahko pojavijo v zvezi z uporabo
zaščitenih informacij na spletu.
17
2) Kateri vidiki šole in izobraževalnih sistemov so povezani z dosežki
učencev pri računalniški in informacijski pismenosti glede na:
a. splošni pristop k poučevanju,
b. šolske in pedagoške prakse v zvezi z uporabo tehnologij,
c. odnos učiteljev do IKT in spretnosti/zmožnosti uporabe tehnolo
gij,
d. dostop do IKT v šolah,
e. učiteljev profesionalni razvoj glede uporabe tehnologij pri pouče
vanju.
3) Katere značilnosti učencev so povezane z dosežki računalniške in in
formacijske pismenosti:
a. kakšne so razlike med državami in znotraj njih,
b. do katere mere se izmerjena računalniška in informacijska pisme
nost povezuje s poročanimi spretnostmi/zmožnostmi IKT,
c. ali se moč teh povezav razlikuje med državami in skupinami učen
cev?
4) Katere osebnostne značilnosti učencev so povezane z dosežki pri tes
tih računalniške in informacijske (RI) pismenosti?
Ravni računalniške in informacijske pismenosti
V raziskavi je računalniška in informacijska pismenost opredeljena na šti
rih ravneh. Bistvena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3 in 4, saj
slednji implicirata avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.
Lestvica ravni računalniške in informacijske pismenosti je hierar
hična – ravni zahtevnosti postajajo bolj sofisticirane, s tem ko se dosežki
učencev pomikajo po lestvici navzgor (Fraillon, Ainley, Schulz, Friedman
in Gebhardt, 2014: str. 19–20):
Raven 4: na tej ravni znajo učenci izbrati najustreznejše informacije
za uporabo v komunikacijske namene. Znajo vrednotiti uporabnost infor
macij, v okviru virov, ki ustrezajo določenemu namenu; znajo vrednotiti
zanesljivost informacij, ki temeljijo na njihovi vsebini in verjetnem izvo
ru teh informacij. Ti učenci so sposobni ustvarjati informacijske izdelke
glede na občinstvo in komunikacijski namen. Prav tako uporabljajo ustre
zne programske funkcije za preoblikovanje in predstavitev informacij, na
način, da je slednje skladno s konvencijami predstavitev; znajo prilagodi
ti informacije, da le-te ustrezajo potrebam občinstva. Učenci na tej ravni
izkazujejo tudi zavedanje o težavah, ki se lahko pojavijo v zvezi z uporabo
zaščitenih informacij na spletu.
17