Page 19 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 19
e. klemenčič ■ iea icils ...

2) Kateri vidiki šole in izobraževalnih sistemov so povezani z dosežki
učencev pri računalniški in informacijski pismenosti glede na:

a. splošni pristop k poučevanju,
b. šolske in pedagoške prakse v zvezi z uporabo tehnologij,

c. odnos učiteljev do IKT in spretnosti/zmožnosti uporabe tehnolo­
gij,
d. dostop do IKT v šolah,

e. učiteljev profesionalni razvoj glede uporabe tehnologij pri pouče­
vanju.

3) Katere značilnosti učencev so povezane z dosežki računalniške in in­
formacijske pismenosti:

a. kakšne so razlike med državami in znotraj njih,
b. do katere mere se izmerjena računalniška in informacijska pisme­

nost povezuje s poročanimi spretnostmi/zmožnostmi IKT,
c. ali se moč teh povezav razlikuje med državami in skupinami učen­

cev?
4) Katere osebnostne značilnosti učencev so povezane z dosežki pri tes­

tih računalniške in informacijske (RI) pismenosti?
Ravni računalniške in informacijske pismenosti
V raziskavi je računalniška in informacijska pismenost opredeljena na šti­
rih ravneh. Bistvena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3 in 4, saj
slednji implicirata avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.

Lestvica ravni računalniške in informacijske pismenosti je hierar­
hična – ravni zahtevnosti postajajo bolj sofisticirane, s tem ko se dosežki
učencev pomikajo po lestvici navzgor (Fraillon, Ainley, Schulz, Friedman
in Gebhardt, 2014: str. 19–20):

Raven 4: na tej ravni znajo učenci izbrati najustreznejše informacije
za uporabo v komunikacijske namene. Znajo vrednotiti uporabnost infor­
macij, v okviru virov, ki ustrezajo določenemu namenu; znajo vrednotiti
zanesljivost informacij, ki temeljijo na njihovi vsebini in verjetnem izvo­
ru teh informacij. Ti učenci so sposobni ustvarjati informacijske izdelke
glede na občinstvo in komunikacijski namen. Prav tako uporabljajo ustre­
zne programske funkcije za preoblikovanje in predstavitev informacij, na
način, da je slednje skladno s konvencijami predstavitev; znajo prilagodi­
ti informacije, da le-te ustrezajo potrebam občinstva. Učenci na tej ravni
izkazujejo tudi zavedanje o težavah, ki se lahko pojavijo v zvezi z uporabo
zaščitenih informacij na spletu.

17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24