Page 21 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 21
e. klemenčič ■ iea icils ...
Vprašalnik za učence: s 30-minutnim spletnim vprašalnikom so se
zbirali podatki o rabi računalnikov v šoli in izven nje, stališča do tehno
logije, samoocena spretnosti in ozadenjski dejavniki (npr. socialno-eko
nomsko ozadje).
Vprašalnik za učitelje: s spletnim vprašalnikom za učitelje so se zbi
rali podatki o (njihovi) uporabi računalnikov in kompetencah za rabo ra
čunalnikov; del vprašanj se je navezoval na vprašanja iz »predhodne« štu
dije SITES 2006.
Šolski vprašalnik in vprašalnik za IKT koordinatorja na šoli: spletni
vprašalnik so izpolnili ravnatelji vzorčenih šol in/ali oseba odgovorna za
IKT. Z vprašalnikom smo zbrali podatke o virih, politiki in praksah, po
vezanih z uporabo IKT na šoli, in o drugih značilnostih šole. Vprašal
nik za šolske IKT koordinatorje se je nanašal na tehnološko in pedagoško
podporo. Del vprašanj se je navezoval na vprašanja iz »predhodne« štu
dije SITES 2006.
Vprašalnik o nacionalnem kontekstu: s spletnim vprašalnikom smo
zbirali sistemske podatke o izobraževalni politiki in praksah za izobraže
vanje učiteljev s področja IKT ter RI pismenosti, pa tudi o politikah, po
vezanih z vpeljevanjem tehnologij v šole.
Zaključek
Cilj mednarodne raziskave ICILS je bil izmeriti dosežke učencev (pravi
loma v 8. razredu) na področju računalniške in informacijske pismeno
sti. Tega cilja se raziskava loteva z inovativnim metodološkim pristopom.
Učenci naloge, na podlagi katerih nastane ocena njihovih dosežkov na
področje računalniške in informacije pismenosti, izpolnjujejo v posebej
za ta namen pripravljenem digitalnem okolju. To okolje ima dve pomemb
ni karakteristiki: metodološko trdno merjenje dosežkov učencev; merje
nje se odvija v avtentičnem digitalnem okolju in z avtentičnimi nalogami.
Avtentično okolje pomeni, da učenci rešujejo naloge v posebej za študijo
pripravljenem »operacijskem sistemu« in s pripadajočimi programi (npr.
za elektronsko pošto, prezentacije, urejanje slik ...). Avtentične naloge pa
pomenijo, da so naloge v raziskavi povezane v 4 module, posamezne nalo
ge znotraj modula pa se povezujejo v enotno zgodbo. Gre za narativni pri
stop. Moduli so sestavljeni tako, da seriji manjših nalog sledi velika naloga,
v kateri učenci pripravijo kompleksen digitalni izdelek. V raziskavi je ra
čunalniška in informacijska pismenost opredeljena na štirih ravneh. Bist
vena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3 in 4, saj slednji implicira
ta avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.
Gre torej za inovativno raziskavo, ki se ob tem loteva področja, kjer
je vpogled v dosežke učencev precej omejen. Pri računalniški in informa
19
Vprašalnik za učence: s 30-minutnim spletnim vprašalnikom so se
zbirali podatki o rabi računalnikov v šoli in izven nje, stališča do tehno
logije, samoocena spretnosti in ozadenjski dejavniki (npr. socialno-eko
nomsko ozadje).
Vprašalnik za učitelje: s spletnim vprašalnikom za učitelje so se zbi
rali podatki o (njihovi) uporabi računalnikov in kompetencah za rabo ra
čunalnikov; del vprašanj se je navezoval na vprašanja iz »predhodne« štu
dije SITES 2006.
Šolski vprašalnik in vprašalnik za IKT koordinatorja na šoli: spletni
vprašalnik so izpolnili ravnatelji vzorčenih šol in/ali oseba odgovorna za
IKT. Z vprašalnikom smo zbrali podatke o virih, politiki in praksah, po
vezanih z uporabo IKT na šoli, in o drugih značilnostih šole. Vprašal
nik za šolske IKT koordinatorje se je nanašal na tehnološko in pedagoško
podporo. Del vprašanj se je navezoval na vprašanja iz »predhodne« štu
dije SITES 2006.
Vprašalnik o nacionalnem kontekstu: s spletnim vprašalnikom smo
zbirali sistemske podatke o izobraževalni politiki in praksah za izobraže
vanje učiteljev s področja IKT ter RI pismenosti, pa tudi o politikah, po
vezanih z vpeljevanjem tehnologij v šole.
Zaključek
Cilj mednarodne raziskave ICILS je bil izmeriti dosežke učencev (pravi
loma v 8. razredu) na področju računalniške in informacijske pismeno
sti. Tega cilja se raziskava loteva z inovativnim metodološkim pristopom.
Učenci naloge, na podlagi katerih nastane ocena njihovih dosežkov na
področje računalniške in informacije pismenosti, izpolnjujejo v posebej
za ta namen pripravljenem digitalnem okolju. To okolje ima dve pomemb
ni karakteristiki: metodološko trdno merjenje dosežkov učencev; merje
nje se odvija v avtentičnem digitalnem okolju in z avtentičnimi nalogami.
Avtentično okolje pomeni, da učenci rešujejo naloge v posebej za študijo
pripravljenem »operacijskem sistemu« in s pripadajočimi programi (npr.
za elektronsko pošto, prezentacije, urejanje slik ...). Avtentične naloge pa
pomenijo, da so naloge v raziskavi povezane v 4 module, posamezne nalo
ge znotraj modula pa se povezujejo v enotno zgodbo. Gre za narativni pri
stop. Moduli so sestavljeni tako, da seriji manjših nalog sledi velika naloga,
v kateri učenci pripravijo kompleksen digitalni izdelek. V raziskavi je ra
čunalniška in informacijska pismenost opredeljena na štirih ravneh. Bist
vena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3 in 4, saj slednji implicira
ta avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.
Gre torej za inovativno raziskavo, ki se ob tem loteva področja, kjer
je vpogled v dosežke učencev precej omejen. Pri računalniški in informa
19