Page 21 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 21
e. klemenčič ■ iea icils ...

Vprašalnik za učence: s 30-minutnim spletnim vprašalnikom so se
zbirali podatki o rabi računalnikov v šoli in izven nje, stališča do tehno­
logije, samoocena spretnosti in ozadenjski dejavniki (npr. socialno-eko­
nomsko ozadje).

Vprašalnik za učitelje: s spletnim vprašalnikom za učitelje so se zbi­
rali podatki o (njihovi) uporabi računalnikov in kompetencah za rabo ra­
čunalnikov; del vprašanj se je navezoval na vprašanja iz »predhodne« štu­
dije SITES 2006.

Šolski vprašalnik in vprašalnik za IKT koordinatorja na šoli: spletni
vprašalnik so izpolnili ravnatelji vzorčenih šol in/ali oseba odgovorna za
IKT. Z vprašalnikom smo zbrali podatke o virih, politiki in praksah, po­
vezanih z uporabo IKT na šoli, in o drugih značilnostih šole. Vprašal­
nik za šolske IKT koordinatorje se je nanašal na tehnološko in pedagoško
podporo. Del vprašanj se je navezoval na vprašanja iz »predhodne« štu­
dije SITES 2006.

Vprašalnik o nacionalnem kontekstu: s spletnim vprašalnikom smo
zbirali sistemske podatke o izobraževalni politiki in praksah za izobraže­
vanje učiteljev s področja IKT ter RI pismenosti, pa tudi o politikah, po­
vezanih z vpeljevanjem tehnologij v šole.

Zaključek

Cilj mednarodne raziskave ICILS je bil izmeriti dosežke učencev (pravi­
loma v 8. razredu) na področju računalniške in informacijske pismeno­
sti. Tega cilja se raziskava loteva z inovativnim metodološkim pristopom.
Učenci naloge, na podlagi katerih nastane ocena njihovih dosežkov na
podr­očje računalniške in informacije pismenosti, izpolnjujejo v posebej
za ta namen pripravljenem digitalnem okolju. To okolje ima dve pomemb­
ni karakteristiki: metodološko trdno merjenje dosežkov učencev; merje­
nje se odvija v avtentičnem digitalnem okolju in z avtentičnimi nalogami.
Avtentično okolje pomeni, da učenci rešujejo naloge v posebej za študijo
pripravljenem »operacijskem sistemu« in s pripadajočimi programi (npr.
za elektronsko pošto, prezentacije, urejanje slik ...). Avtentične naloge pa
pomenijo, da so naloge v raziskavi povezane v 4 module, posamezne nalo­
ge znotraj modula pa se povezujejo v enotno zgodbo. Gre za narativni pri­
stop. Moduli so sestavljeni tako, da seriji manjših nalog sledi velika naloga,
v kateri učenci pripravijo kompleksen digitalni izdelek. V raziskavi je ra­
čunalniška in informacijska pismenost opredeljena na štirih ravneh. Bist­
vena je ločnica med ravnema 1 in 2 ter ravnema 3 in 4, saj slednji implicira­
ta avtonomno rabo IKT pri reševanju problemov.

Gre torej za inovativno raziskavo, ki se ob tem loteva področja, kjer
je vpogled v dosežke učencev precej omejen. Pri računalniški in informa­

19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26