Page 16 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 16
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
rešujejo v avtentičnem okolju z uporabo računalnikov. Da bi bilo mogoče
razložiti razlike v računalniški in informacijski pismenosti ter jih medna
rodno primerjati, informirati politične odločevalce glede možnih prispev
kov izobraževalnih sistemov za digitalno računalniško in informacijsko
pismenost, zbira raziskava tudi informacije o širših šolskih in zunajšol
skih kontekstih, v katerih se razvija tovrstno znanje (Fraillon, Schulz in
Ainley, 2013: str. 5).
ICILS raziskovalni okvir
ICILS nadgrajuje niz prejšnjih raziskav IEA, ki so posebej poudarjale po
dročje IKT v izobraževanju.
Prva taka raziskava je bila COMPED (Computers in Education),
ki se je osredotočala na uporabo IKT v izobraževanju, potekala je v le
tih 1989–1992. Raziskava SITES (The Second Information Technology in
Education Study) je potekala v treh modulih; Modul-1: raziskava uporabe
IKT na šolah, ki je potekala v letih 1997–1999 (na vprašanja so odgovarja
li ravnatelji in računalničarji na ravni nižje osnovne šole, višje osnovne ter
srednje šole); Modul-2: raziskava obstoječih inovativnih pedagoških praks
z uporabo IKT je potekala v letih 1999–2001; Modul-3: raziskava pozna
vanja uporabe IKT na ravni šol, učiteljev in učencev je potekala v letih
2000–2005 (Japelj Pavešić in Čuček, 2000). Kot je razvidno iz zgornjega,
predhodne raziskave IEA (pa tudi drugih organizacij) niso mogle poveza
ti zbranih podatkov na področju IKT v izobraževanju z dosežki učencev.
Slednje je prvič uspelo prav IEA Mednarodni raziskavi računalniške in
informacijske pismenosti (ICILS).
Ko preiskujemo dosežke na področju računalniške in informacijske
pismenosti, je treba upoštevati kontekst različnih dejavnikov, ki vpliva
jo na dosežke. Učenci pridobivajo kompetence in znanje (op. p.) na tem
področju preko različnih aktivnosti in izkušenj na različnih ravneh sko
zi lastno izobraževanje in preko različnih procesov v šoli ter izven nje
(Fraillon, Schulz in Ainley, 2013: str. 25). Raziskovalni okvir ICILS zato
vključuje številne kontekste, podobno kot druge mednarodne raziskave
znanja. Shematični prikaz raziskovalnega okvira raziskave ICILS kaže Sli
ka 1.
14
rešujejo v avtentičnem okolju z uporabo računalnikov. Da bi bilo mogoče
razložiti razlike v računalniški in informacijski pismenosti ter jih medna
rodno primerjati, informirati politične odločevalce glede možnih prispev
kov izobraževalnih sistemov za digitalno računalniško in informacijsko
pismenost, zbira raziskava tudi informacije o širših šolskih in zunajšol
skih kontekstih, v katerih se razvija tovrstno znanje (Fraillon, Schulz in
Ainley, 2013: str. 5).
ICILS raziskovalni okvir
ICILS nadgrajuje niz prejšnjih raziskav IEA, ki so posebej poudarjale po
dročje IKT v izobraževanju.
Prva taka raziskava je bila COMPED (Computers in Education),
ki se je osredotočala na uporabo IKT v izobraževanju, potekala je v le
tih 1989–1992. Raziskava SITES (The Second Information Technology in
Education Study) je potekala v treh modulih; Modul-1: raziskava uporabe
IKT na šolah, ki je potekala v letih 1997–1999 (na vprašanja so odgovarja
li ravnatelji in računalničarji na ravni nižje osnovne šole, višje osnovne ter
srednje šole); Modul-2: raziskava obstoječih inovativnih pedagoških praks
z uporabo IKT je potekala v letih 1999–2001; Modul-3: raziskava pozna
vanja uporabe IKT na ravni šol, učiteljev in učencev je potekala v letih
2000–2005 (Japelj Pavešić in Čuček, 2000). Kot je razvidno iz zgornjega,
predhodne raziskave IEA (pa tudi drugih organizacij) niso mogle poveza
ti zbranih podatkov na področju IKT v izobraževanju z dosežki učencev.
Slednje je prvič uspelo prav IEA Mednarodni raziskavi računalniške in
informacijske pismenosti (ICILS).
Ko preiskujemo dosežke na področju računalniške in informacijske
pismenosti, je treba upoštevati kontekst različnih dejavnikov, ki vpliva
jo na dosežke. Učenci pridobivajo kompetence in znanje (op. p.) na tem
področju preko različnih aktivnosti in izkušenj na različnih ravneh sko
zi lastno izobraževanje in preko različnih procesov v šoli ter izven nje
(Fraillon, Schulz in Ainley, 2013: str. 25). Raziskovalni okvir ICILS zato
vključuje številne kontekste, podobno kot druge mednarodne raziskave
znanja. Shematični prikaz raziskovalnega okvira raziskave ICILS kaže Sli
ka 1.
14