Page 22 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 22
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
cijski pismenosti gre namreč pretežno za področje transverzalnih veščin
(v slovenski osnovni šoli na primer ni obveznega predmeta, povezanega z
IKT). S tem pa odgovarja na pomemben problem, ko je v izobraževalnih
sistemih pripoznan in poudarjen pomen ključnih kompetenc, ki pravilo
ma vključujejo tudi digitalno kompetenco, hkrati pa so dosežki na pod
ročju teh kompetenc praviloma neovrednoteni. ICILS ta problem rešuje
mednarodno primerjalno.
Ob nalogah je raziskava pridobila veliko informacij o ozadju učen
cev, o stališčih učiteljev in podatke o šoli, ki sta jih v tem primeru prispe
vala tako ravnatelj kot skrbnik IKT. S pomočjo rezultatov te raziskave je
mogoče ugotoviti faktorje, ki učinkujejo na dosežke učencev, in sicer: so
cialno-ekonomski položaj učencev, usposobljenost učiteljev na področju
IKT, profesionalno izobraževanje učiteljev, politike glede IKT od ravni
šole do ravni izobraževalnega sistema, opremljenost šol z IKT opremo itd.
V raziskavi ICILS 2013 je sodelovalo 21 izobraževalnih sistemov. V
Sloveniji je v raziskavi sodelovalo 219 šol (2787 učiteljev, 3740 učencev).
ICILS 2013 je bila prva raziskava na tem področju, trenutno poteka dru
gi zajem zbiranja podatkov, in sicer v raziskavi ICILS 2018, v katerem Slo
venija (še) ne sodeluje.
Literatura in viri
Brečko, N. B., in Vehovar, V. (2008) Informacijsko-komunikacijska tehno-
logija pri poučevanju in učenju v slovenskih šolah. Ljubljana: Pedago
ški inštitut.
Fraillon, J., Schulz, W., in Ainley, J. (2013) International Computer and
Information Literacy Study: Assessment Framework. Amsterdam: In
ternational Association for the Evaluation of Educational Achieve
ment.
Fraillon, J., Ainley, J., Schulz, W., Friedman, T., in Gebhardt, E. (2014)
Preparing for Life in a Digital Age: The IEA International Compu-
ter and Information Literacy Study International Report. Amster
dam: International Association for the Evaluation of the Educatio
nal Achievement.
Japelj Pavešić, B., in Čuček, M. (2000) Druga mednarodna raziskava upo-
rabe informacijskih in komunikacijskih tehnologij v izobraževanju.
Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Klemenčič, E. (2011) Mednarodne raziskave znanja, kurikularne politike in
globalno/lokalno znanje (doktorska disertacija). Ljubljana: ISH – Fa
kulteta za podiplomski humanistični študij.
Klemenčič, E. (2012) Globalizacija edukacije. Ljubljana: i2.
20
cijski pismenosti gre namreč pretežno za področje transverzalnih veščin
(v slovenski osnovni šoli na primer ni obveznega predmeta, povezanega z
IKT). S tem pa odgovarja na pomemben problem, ko je v izobraževalnih
sistemih pripoznan in poudarjen pomen ključnih kompetenc, ki pravilo
ma vključujejo tudi digitalno kompetenco, hkrati pa so dosežki na pod
ročju teh kompetenc praviloma neovrednoteni. ICILS ta problem rešuje
mednarodno primerjalno.
Ob nalogah je raziskava pridobila veliko informacij o ozadju učen
cev, o stališčih učiteljev in podatke o šoli, ki sta jih v tem primeru prispe
vala tako ravnatelj kot skrbnik IKT. S pomočjo rezultatov te raziskave je
mogoče ugotoviti faktorje, ki učinkujejo na dosežke učencev, in sicer: so
cialno-ekonomski položaj učencev, usposobljenost učiteljev na področju
IKT, profesionalno izobraževanje učiteljev, politike glede IKT od ravni
šole do ravni izobraževalnega sistema, opremljenost šol z IKT opremo itd.
V raziskavi ICILS 2013 je sodelovalo 21 izobraževalnih sistemov. V
Sloveniji je v raziskavi sodelovalo 219 šol (2787 učiteljev, 3740 učencev).
ICILS 2013 je bila prva raziskava na tem področju, trenutno poteka dru
gi zajem zbiranja podatkov, in sicer v raziskavi ICILS 2018, v katerem Slo
venija (še) ne sodeluje.
Literatura in viri
Brečko, N. B., in Vehovar, V. (2008) Informacijsko-komunikacijska tehno-
logija pri poučevanju in učenju v slovenskih šolah. Ljubljana: Pedago
ški inštitut.
Fraillon, J., Schulz, W., in Ainley, J. (2013) International Computer and
Information Literacy Study: Assessment Framework. Amsterdam: In
ternational Association for the Evaluation of Educational Achieve
ment.
Fraillon, J., Ainley, J., Schulz, W., Friedman, T., in Gebhardt, E. (2014)
Preparing for Life in a Digital Age: The IEA International Compu-
ter and Information Literacy Study International Report. Amster
dam: International Association for the Evaluation of the Educatio
nal Achievement.
Japelj Pavešić, B., in Čuček, M. (2000) Druga mednarodna raziskava upo-
rabe informacijskih in komunikacijskih tehnologij v izobraževanju.
Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Klemenčič, E. (2011) Mednarodne raziskave znanja, kurikularne politike in
globalno/lokalno znanje (doktorska disertacija). Ljubljana: ISH – Fa
kulteta za podiplomski humanistični študij.
Klemenčič, E. (2012) Globalizacija edukacije. Ljubljana: i2.
20