Page 20 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 20
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Raven 3: Učenci na tej ravni izkazujejo samostojnost pri uporabi ra­
čunalnikov kot orodja za zbiranje informacij in za upravljanje z le-temi.
Ti učenci znajo izbrati najustreznejši vir informacij, da bi dosegli določen
namen, da bi odgovorili na konkretna vprašanja, znajo pridobiti informa­
cije iz danih elektronskih virov, sledijo navodilom za uporabo konvenci­
onalno priznanih programskih ukazov za urejanje, dodajanje vsebine ter
preoblikovanje informacijskih izdelkov. Prepoznajo, da na kredibilnost
spletne informacije lahko vplivajo identiteta, strokovno znanje in motivi
tistih, ki so informacije ustvarili.

Raven 2: Učenci na tej ravni uporabljajo računalnik tako, da konča­
jo naloge osnovnega in eksplicitnega zbiranja ter upravljanja z informacija­
mi. Zaznajo eksplicitne informacije iz danih elektronskih virov. Ti učenci
so sposobni osnovnega urejanja in dodajanja vsebine obstoječim informa­
cijskim produktom, glede na posebna navodila. Ustvarjajo enostavne in­
formacijske produkte, ki izkazujejo konsistentnost zasnove in spoštovanje
konvencij predstavitev. Učenci na tej stopnji kažejo zavedanje mehaniz­
mov za zaščito osebnih informacij. Prav tako izkazujejo zavedanje o neka­
terih posledicah dostopa javnosti do osebnih informacij.

Raven 1: Učenci na tej stopnji izkazujejo funkcionalno znanje o ra­
čunalnikih kot orodju in osnovno razumevanje posledic uporabe računal­
nikov s strani več uporabnikov. Uporabljajo konvencionalne programske
ukaze za komuniciranje in znajo dodajati preproste vsebine elektronskim
dokumentom.
Instrumenti ICILS
Preverjanje računalniške in informacijske pismenosti na računalniku

Preizkusi računalniške in informacijske pismenosti so bili avtentični
in računalniško podprti. Vsebovali so tri vrste nalog:
1) vprašanja, osnovana na realističnih primerih z izbirnimi odgovori,
2) programske simulacije generičnih aplikacij (učenci so morali po na­

vodilih opraviti nalogo na računalniku),
3) avtentične naloge, ki od učencev zahtevajo, da uredijo in izdelajo in­

formacije s pomočjo programske aplikacije.
Preizkus je vseboval štiri 30-minutne module, vsak modul pa je vse­
boval različne tipe nalog, ki jih je združevala skupna tema. Vsak učenec v
vzorcu je rešil dva od štirih modulov (test je reševal 1 uro).
Dodatni inštrumenti
Poleg preizkusov znanja so bili v študiji uporabljeni dodatni instrumenti
– prav tako na računalniku:

18
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25