Page 20 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 20
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
Raven 3: Učenci na tej ravni izkazujejo samostojnost pri uporabi ra
čunalnikov kot orodja za zbiranje informacij in za upravljanje z le-temi.
Ti učenci znajo izbrati najustreznejši vir informacij, da bi dosegli določen
namen, da bi odgovorili na konkretna vprašanja, znajo pridobiti informa
cije iz danih elektronskih virov, sledijo navodilom za uporabo konvenci
onalno priznanih programskih ukazov za urejanje, dodajanje vsebine ter
preoblikovanje informacijskih izdelkov. Prepoznajo, da na kredibilnost
spletne informacije lahko vplivajo identiteta, strokovno znanje in motivi
tistih, ki so informacije ustvarili.
Raven 2: Učenci na tej ravni uporabljajo računalnik tako, da konča
jo naloge osnovnega in eksplicitnega zbiranja ter upravljanja z informacija
mi. Zaznajo eksplicitne informacije iz danih elektronskih virov. Ti učenci
so sposobni osnovnega urejanja in dodajanja vsebine obstoječim informa
cijskim produktom, glede na posebna navodila. Ustvarjajo enostavne in
formacijske produkte, ki izkazujejo konsistentnost zasnove in spoštovanje
konvencij predstavitev. Učenci na tej stopnji kažejo zavedanje mehaniz
mov za zaščito osebnih informacij. Prav tako izkazujejo zavedanje o neka
terih posledicah dostopa javnosti do osebnih informacij.
Raven 1: Učenci na tej stopnji izkazujejo funkcionalno znanje o ra
čunalnikih kot orodju in osnovno razumevanje posledic uporabe računal
nikov s strani več uporabnikov. Uporabljajo konvencionalne programske
ukaze za komuniciranje in znajo dodajati preproste vsebine elektronskim
dokumentom.
Instrumenti ICILS
Preverjanje računalniške in informacijske pismenosti na računalniku
Preizkusi računalniške in informacijske pismenosti so bili avtentični
in računalniško podprti. Vsebovali so tri vrste nalog:
1) vprašanja, osnovana na realističnih primerih z izbirnimi odgovori,
2) programske simulacije generičnih aplikacij (učenci so morali po na
vodilih opraviti nalogo na računalniku),
3) avtentične naloge, ki od učencev zahtevajo, da uredijo in izdelajo in
formacije s pomočjo programske aplikacije.
Preizkus je vseboval štiri 30-minutne module, vsak modul pa je vse
boval različne tipe nalog, ki jih je združevala skupna tema. Vsak učenec v
vzorcu je rešil dva od štirih modulov (test je reševal 1 uro).
Dodatni inštrumenti
Poleg preizkusov znanja so bili v študiji uporabljeni dodatni instrumenti
– prav tako na računalniku:
18
Raven 3: Učenci na tej ravni izkazujejo samostojnost pri uporabi ra
čunalnikov kot orodja za zbiranje informacij in za upravljanje z le-temi.
Ti učenci znajo izbrati najustreznejši vir informacij, da bi dosegli določen
namen, da bi odgovorili na konkretna vprašanja, znajo pridobiti informa
cije iz danih elektronskih virov, sledijo navodilom za uporabo konvenci
onalno priznanih programskih ukazov za urejanje, dodajanje vsebine ter
preoblikovanje informacijskih izdelkov. Prepoznajo, da na kredibilnost
spletne informacije lahko vplivajo identiteta, strokovno znanje in motivi
tistih, ki so informacije ustvarili.
Raven 2: Učenci na tej ravni uporabljajo računalnik tako, da konča
jo naloge osnovnega in eksplicitnega zbiranja ter upravljanja z informacija
mi. Zaznajo eksplicitne informacije iz danih elektronskih virov. Ti učenci
so sposobni osnovnega urejanja in dodajanja vsebine obstoječim informa
cijskim produktom, glede na posebna navodila. Ustvarjajo enostavne in
formacijske produkte, ki izkazujejo konsistentnost zasnove in spoštovanje
konvencij predstavitev. Učenci na tej stopnji kažejo zavedanje mehaniz
mov za zaščito osebnih informacij. Prav tako izkazujejo zavedanje o neka
terih posledicah dostopa javnosti do osebnih informacij.
Raven 1: Učenci na tej stopnji izkazujejo funkcionalno znanje o ra
čunalnikih kot orodju in osnovno razumevanje posledic uporabe računal
nikov s strani več uporabnikov. Uporabljajo konvencionalne programske
ukaze za komuniciranje in znajo dodajati preproste vsebine elektronskim
dokumentom.
Instrumenti ICILS
Preverjanje računalniške in informacijske pismenosti na računalniku
Preizkusi računalniške in informacijske pismenosti so bili avtentični
in računalniško podprti. Vsebovali so tri vrste nalog:
1) vprašanja, osnovana na realističnih primerih z izbirnimi odgovori,
2) programske simulacije generičnih aplikacij (učenci so morali po na
vodilih opraviti nalogo na računalniku),
3) avtentične naloge, ki od učencev zahtevajo, da uredijo in izdelajo in
formacije s pomočjo programske aplikacije.
Preizkus je vseboval štiri 30-minutne module, vsak modul pa je vse
boval različne tipe nalog, ki jih je združevala skupna tema. Vsak učenec v
vzorcu je rešil dva od štirih modulov (test je reševal 1 uro).
Dodatni inštrumenti
Poleg preizkusov znanja so bili v študiji uporabljeni dodatni instrumenti
– prav tako na računalniku:
18