Page 169 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 169
drobnič ■ podjetniške kompetence in vodenje šol ...

(3,95 %); slednji atribut ne dosega 5 % pojavljanja v kontekstu vodenja šol/
izobraževanja, ki smo ga postavili kot nekakšno mejo.

Primerjava obdobij 1990–2005 in 2000–2015
Sedaj nas zanima tudi, kako se izrazi, ki so povezani s pojmi podjetniškega
vodenja šol, pojavljajo v slovenskih bibliografskih enotah. Najprej poglej­
mo, kako je z jedrnimi izrazi.

Tabela 3: Ključne besede v slovenskih bibliografskih enotah v izbranih
obdobjih 2000–2015 in 1990–2005, ki imajo značilnost jedrnih atributov
pri tematiki podjetniškega vodenja šol.

Lastnosti podjetniške- Vsi 2000–2015 % Vsi 1990–2005 %
ga vodenja (jedrno) Samo
Podjetniško vodenje 648 šola 1,23 474 Samo šola 1,48
Kompetence 8
in vodenje 162 8,64 120 7 15,83
Podjetništvo 14
Podjetnik /ravnatelj 11.204 13,13 8.560 19 22,03
Dobiček 111 1.471 6,31 9 0,00
Komercialno vodenje 7 0,57 1.886 5,54
Skupaj 4.205 24 0,26 2.222 0 6,67
764 2 4,31 15 123 17,86
17.094 1
1.526 11.400
2.036

Ključna ugotovitev na podlagi zgornjih podatkov je, da se jedrni
izrazi podjetništva v bibliografskih enotah v zadnjih petnajstih letih na
splošno povečujejo (17.094/11.400). To razmerje smo ugotovili pri vseh iz­
razih.

Na področju šolstva so v primerjalnih obdobjih 1990–2005 in 2000–
2015 trendi pojavljanja jedrnih izrazov podjetništva v bibliografskih eno­
tah obratni in se pretežno zmanjšujejo (1.526 in 2.036). Glede podjetniške­
ga vodenja na področju šolstva razmerja niso identična kot splošno, saj se
je pomen v zadnjem obdobju očitno zmanjšal, gledano primerjalno s stan­
jem na splošno, le pri besedni zvezi podjetnik/ravnatelj se je očitno pove­
čal (ostali podatki, ki nakazujejo rast, niso zanesljivi, ker so frekvence 0, 1
ali 2!). Pri ostalih je na isti ravni ali pa se je zmanjšal.

Pri nejedrnih izrazih podjetniškega vodenja na splošno ugotavljamo,
da se njihova pojavnost v bibliografskih enotah v zadnjih letih pomembno
povečuje (rast od 15.660 na 35.913).

Še večjo rast ugotavljamo, ko so ti izrazi umeščeni v tematiko voden­
ja šol in izobraževanja, saj je skupna stopnja rasti v primerjalnih obdobjih
skoraj petkratna (od 939 na 4.571!). Največje stopnje rasti smo ugotovili
pri avtonomnosti (146,17) in odgovornosti (6,48), najmanjšo pa pri viziji
za vodenje (1,20), kar je še vedno 20-odstotna rast.

167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174