Page 168 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 168
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
Besedna zveza »podjetnik/ravnatelj« je po pogostosti tudi nad iz
merjeno povprečno vrednostjo (6,31 %), kar nakazuje rahel poudarek te te
matike neposredno na področju vodenja šol.
Zelo nizke deleže pojavljanja pojmov podjetništva med ključnimi
besedami v bibliografiji, ki se nanaša na šolstvo, smo ugotovili pri besed
nih zvezah »podjetniško vodenje« (1,23 %) ter zlasti »dobiček« (0,57 %)
in »komercialno vodenje« (0,26 %), ki imata manj pomembno stopnjo
pojavljanja pod 1 %.
Pojavljanje besed v bibliografskih enotah – manj jedrne lastnosti
V Tabeli 2 prikazujemo izraze, ki so povezani s podjetniškim vodenjem,
vendar so bolj univerzalni in »nejedrno« podjetniški ter se pojavljajo v
slovenskih bibliografskih enotah od leta 2000 do 2015 (kriterij: ključne
besede).
Najprej nas zanima obdobje 2000–2015.
Tabela 2: Pojavljanje nejedrnih izrazov podjetniškega vodenja
v slovenskih bibliografskih enotah (ključne besede).
Lastnosti podjetniškega vodenja (nejdrno) Vsi zadetki 2000–2015 % deleži šole
Avtonomnost 3.588 V šoli 24,44
Učinkovitost 23.425 877 5,59
Odgovornost 3.395 1.309 55,58
Proaktivno vodenje 10 1.887 10,00
Mrežno povezovanje 76 1 3,95
Avtonomnost 3.588 3 24,44
Etično vodenje 52 877 13,46
Vizija in vodenje 60 7 20,00
Skupaj 35.913 12 17,75
4.571
Povprečni deleži nejedrnih pojmov s področja podjetniškega voden
ja v šolah med ključnimi besedami bibliografskih enot v bibliografiji so več
kot trikrat večji (M = 17,75 %) kot pri jedrnih besedah podjetništva (4,31
%). Najvišji delež je pri pojmu odgovornost (55,58), ki se na področju šol
stva pojavlja celo več kot na preostalih področjih, kar kaže na zelo veliko
pomembnost teh lastnosti pri vodenju organizacij na šolskem področju.
Bistveno manjšo pojavnost pojmov v bibliografiji šolstva, pa še vedno vi
soko, imata avtonomnost (24,44 %) in vizija (20,00 %), kar pomeni, da se
ta pojma pojavljata v kontekstu šolstva v vsaki četrti ali peti bibliografski
enoti. Pod ravnjo izračunane povprečne vrednosti najdemo »etično vode
nje« (13,46 %), še nižje pa učinkovitost (5,59 %), in mrežno povezovanje
166
Besedna zveza »podjetnik/ravnatelj« je po pogostosti tudi nad iz
merjeno povprečno vrednostjo (6,31 %), kar nakazuje rahel poudarek te te
matike neposredno na področju vodenja šol.
Zelo nizke deleže pojavljanja pojmov podjetništva med ključnimi
besedami v bibliografiji, ki se nanaša na šolstvo, smo ugotovili pri besed
nih zvezah »podjetniško vodenje« (1,23 %) ter zlasti »dobiček« (0,57 %)
in »komercialno vodenje« (0,26 %), ki imata manj pomembno stopnjo
pojavljanja pod 1 %.
Pojavljanje besed v bibliografskih enotah – manj jedrne lastnosti
V Tabeli 2 prikazujemo izraze, ki so povezani s podjetniškim vodenjem,
vendar so bolj univerzalni in »nejedrno« podjetniški ter se pojavljajo v
slovenskih bibliografskih enotah od leta 2000 do 2015 (kriterij: ključne
besede).
Najprej nas zanima obdobje 2000–2015.
Tabela 2: Pojavljanje nejedrnih izrazov podjetniškega vodenja
v slovenskih bibliografskih enotah (ključne besede).
Lastnosti podjetniškega vodenja (nejdrno) Vsi zadetki 2000–2015 % deleži šole
Avtonomnost 3.588 V šoli 24,44
Učinkovitost 23.425 877 5,59
Odgovornost 3.395 1.309 55,58
Proaktivno vodenje 10 1.887 10,00
Mrežno povezovanje 76 1 3,95
Avtonomnost 3.588 3 24,44
Etično vodenje 52 877 13,46
Vizija in vodenje 60 7 20,00
Skupaj 35.913 12 17,75
4.571
Povprečni deleži nejedrnih pojmov s področja podjetniškega voden
ja v šolah med ključnimi besedami bibliografskih enot v bibliografiji so več
kot trikrat večji (M = 17,75 %) kot pri jedrnih besedah podjetništva (4,31
%). Najvišji delež je pri pojmu odgovornost (55,58), ki se na področju šol
stva pojavlja celo več kot na preostalih področjih, kar kaže na zelo veliko
pomembnost teh lastnosti pri vodenju organizacij na šolskem področju.
Bistveno manjšo pojavnost pojmov v bibliografiji šolstva, pa še vedno vi
soko, imata avtonomnost (24,44 %) in vizija (20,00 %), kar pomeni, da se
ta pojma pojavljata v kontekstu šolstva v vsaki četrti ali peti bibliografski
enoti. Pod ravnjo izračunane povprečne vrednosti najdemo »etično vode
nje« (13,46 %), še nižje pa učinkovitost (5,59 %), in mrežno povezovanje
166