Page 168 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 168
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Besedna zveza »podjetnik/ravnatelj« je po pogostosti tudi nad iz­
merjeno povprečno vrednostjo (6,31 %), kar nakazuje rahel poudarek te te­
matike neposredno na področju vodenja šol.

Zelo nizke deleže pojavljanja pojmov podjetništva med ključnimi
besedami v bibliografiji, ki se nanaša na šolstvo, smo ugotovili pri besed­
nih zvezah »podjetniško vodenje« (1,23 %) ter zlasti »dobiček« (0,57 %)
in »komercialno vodenje« (0,26 %), ki imata manj pomembno stopnjo
pojavljanja pod 1 %.

Pojavljanje besed v bibliografskih enotah – manj jedrne lastnosti
V Tabeli 2 prikazujemo izraze, ki so povezani s podjetniškim vodenjem,
vendar so bolj univerzalni in »nejedrno« podjetniški ter se pojavljajo v
slovenskih bibliografskih enotah od leta 2000 do 2015 (kriterij: ključne
besede).

Najprej nas zanima obdobje 2000–2015.
Tabela 2: Pojavljanje nejedrnih izrazov podjetniškega vodenja
v slovenskih bibliografskih enotah (ključne besede).

Lastnosti podjetniškega vodenja (nejdrno) Vsi zadetki 2000–2015 % deleži šole
Avtonomnost 3.588 V šoli 24,44
Učinkovitost 23.425 877 5,59
Odgovornost 3.395 1.309 55,58
Proaktivno vodenje 10 1.887 10,00
Mrežno povezovanje 76 1 3,95
Avtonomnost 3.588 3 24,44
Etično vodenje 52 877 13,46
Vizija in vodenje 60 7 20,00
Skupaj 35.913 12 17,75
4.571

Povprečni deleži nejedrnih pojmov s področja podjetniškega voden­
ja v šolah med ključnimi besedami bibliografskih enot v bibliografiji so več
kot trikrat večji (M = 17,75 %) kot pri jedrnih besedah podjetništva (4,31
%). Najvišji delež je pri pojmu odgovornost (55,58), ki se na področju šol­
stva pojavlja celo več kot na preostalih področjih, kar kaže na zelo veliko
pomembnost teh lastnosti pri vodenju organizacij na šolskem področ­ju.
Bistveno manjšo pojavnost pojmov v bibliografiji šolstva, pa še vedno vi­
soko, imata avtonomnost (24,44 %) in vizija (20,00 %), kar pomeni, da se
ta pojma pojavljata v kontekstu šolstva v vsaki četrti ali peti bibliografski
enoti. Pod ravnjo izračunane povprečne vrednosti najdemo »etično vode­
nje« (13,46 %), še nižje pa učinkovitost (5,59 %), in mrežno povezovanj­e

166
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173