Page 170 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 170
lsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Tabela 4: Nejedrni podjetniški izrazi v slovenskih bibliografskih enotah
v izbranih obdobjih 2000–2015 in 1990–005.

Lastnosti podjetni- 2000–2015 1990–2005 Stopnje rasti
škega vodenja (2015/2005)
(nejedrno) vsi za- šola % šole vsi šola %
detki 3,32
Inovativnost 2.123 143 6,74 146,17
Avtonomnost 5.307 475 8,95 150 6 4,00 2,69
Učinkovitost 7.093 486 6,85 6,48
Odgovornost 3.588 877 24,44 6.171 291 4,72
Proaktivno vodenje 1 0 0,00 -
Mrežno povezovanje 23.425 1 309 5,59 36 1 2,78 3,00
Etično vodenje 15 2 13,33 3,50
Vizija pri vodenju 3.395 1 887 55,58 71 10 14,08 1,20
Skupaj 15 660 939 6,00 4,87
10 1 10,00

76 3 3,95

52 7 13,46

60 12 20,00

35.913 4. 571 17,75

Povzetek interpretacij

Na podlagi analize pojavljanja izrazov podjetništva na področju vodenja
šol lahko potegnemo ključne ugotovitve:
– Jedrni izrazi podjetništva na področju šolstva, kot so komerciala, do­

biček, podjetniško vodenje, se v slovenski bibliografiji manj pojavlja­
jo v zadnjih obdobjih, kar kaže, da ti izrazi, ideje postajajo manj za­
nimivi kot preučevalne in analitične teme avtorjev in raziskovalcev,
zato jih redkeje umeščajo v svoje raziskovalne teme.
– Manj jedrni izrazi, kot so avtonomija, odgovornost, proaktivnost,
inovativnost, mrežno povezovanje, odgovornost, pa v zadnjih letih
pridobivajo na pomenu in se zato pogosteje javljajo v tematiki biblio­
grafskih enot v Sloveniji.
Pojavljanje teh vsebin podjetniškega vodenja na področju šolstva je
sicer bolj zaznavno v zadnjih obdobjih, vendar le tistih, ki niso direktno
povezane s temeljnimi elementi podjetništva. To kaže, da slovenski avtorji
v manjši meri vnašajo »trde elemente podjetništva« na področje šolstva.

Zaključek in implikacije

Z analizo pojavnosti pojmov in povezav med njimi smo ugotovili, kako in­
tenzivno se v slovenskih publikacijah pojavlja problematika podjetniškega
vodenja oz. podjetniških pristopov na področju šolstva.

Analiza je pokazala, da so klasični in jedrni podjetniški vidiki v li­
teraturi manj uveljavljeni in da obstaja celo trend zmanjševanja njihovega
pojavljanja. Nasprotno pa velja za nejedrne, torej mehkejše, ki jih prepo­
znavamo preko izrazov inovativnost, kreativnost, proaktivnost, avtono­
mija ipd. To pomeni, da postaja podjetništvo tudi v povezavi s šolstvom

168
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175