Page 164 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 164
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

in Trunk Širca (ibid.), potrebujejo dodatna znanja, ki zadevajo le neprido­
bitne organizacije.

Podobno razmišlja Bush (2003), ko trdi, da tradicionalnih mene­
džerskih teorij ne moremo uporabiti neposredno na področju izobraže­
vanja in terjajo določene prilagoditve. Sposojanje različnih principov in
tehnik je lahko smiselno, vendar je treba biti pri tem pazljiv; ob tem pa ne
razloži, v čem je potrebna pazljivost, in hkrati doda, da so si ene in druge
organizacije podobne.

Po drugi strani pa imamo avtorje, kot sta Handy in Aitken (1990), ki
navajata, da izobraževalne institucije niso tako drugačne kot organizaci­
je, ki delujejo na trgu, saj morajo »določiti svojo strategijo, postaviti vizi­
jo, vzpostaviti ustrezno kontrolo, izobraževati in usposabljati ljudi, skrbe­
ti za inovativnost ipd.«. To pa so lastnosti, ki so nedvomno potrebne tudi
za podjetniško vodenje tržnih organizacij. Če so šole res podobne drugim
organizacijam, potem je smiselno prenašanje znanja in izkušenj ter upora­
ba splošnih teorij o vodenju in menedžiranju organizacij na področju vo­
denja šol. Bush (2003: str. 13) navaja, da imajo »šole veliko skupnega z dru­
gimi organizacijami, ki vodijo ljudi skupaj z določenim namenom, pa naj
si bodo to bolnišnice, poslovne ali vladne pisarne«. Ene in druge vključu­
jejo finančni menedžment, delo z ljudmi ter odnose s strankami in širšo
skupnostjo, zato bi lahko na teh ugotovitvah pripravljali in izvajali skup­
no izobraževanje ter razvoj menedžerjev za tržne in netržne organizacije;
eni in drugi bi tako spoznali in pridobili znanje za vodenje lastnih organi­
zacij, pa tudi drugih, kar bi jim koristilo v medsebojnem sodelovanju. To­
rej lahko govorimo o tem, da so potrebne iste funkcije v različnih vrstah
organizacij.

West-Burnham (1994) razlaga, da lahko proces menedžiranja najde­
mo v vseh situacijah, kjer so posamezniki skupaj s podobnim namenom in
zato, da dosežejo želene rezultate. Če bi bile zelo značilne razlike v načinu
interpretiranja menedžmenta v različnih organizacijah, bi bil to povsem
naraven odziv na različne velikosti, tehnologijo, zaposlene in produkte,
ter doda, da globoke razlike v vrednotah in namenih ne zmanjšajo osnov­
nih želja za menedžiranje.

Na podlagi navedenega lahko sklepamo, da naj bi bil poudarek pri
vodenju nepridobitnih organizacij predvsem na tistih lastnostih, ki manj
poudarjajo »posel«, profit in finance, bolj pa na tistih, ki poudarjajo pro­
aktivnost, inovativnost, postavljanje jasnih vizij in povezovanje z deležni­
ki. Sicer pa so podjetniške lastnosti, znanja in kompetence zaželene tudi
pri vodjih izobraževalnih organizacij, saj se ukvarjajo z delom zelo podob­
nih vprašanj in problemov, ki jih morajo reševati pri svojem vodenju, pri
tem pa je treba imeti določena strokovna znanja s področja izobraževanja.

162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169