Page 159 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 159
jetniške kompetence in vodenje šol kot tematika
v slovenski bibliografiji
Janez Drobnič
Uvajanje podjetniških kompetenc in podjetniško vodenje šol očitno
postajata vse bolj pomembni temi v izobraževalni politiki na rav
ni EU in s tem tudi njenih članic. Te poudarke najdemo v različ
nih dokumentih, med drugim tudi v Strategiji Evropske unije o politiki
izobraževanja1 (v nadaljevanju: Strategija izobraževanja), ki v četrti toč
ki navaja, da je »potrebno povečevati kreativnost in inovacije, vključno
s podjetništvom, na vseh ravneh edukacije in usposabljanja«. Za izved
bo te strategije poteka vrsto aktivnosti, programov in projektov na evrop
ski in nacionalnih ravneh. Eden izmed teh je tudi program Erasmus+ En
trepreneurial Competences for School Leadership Teams (EC4SLT),2 ki
se usmerja ravno v povezavo podjetništva in vodenja šol. Ključni cilj tega
programa je izboljšanje vodenja šol z večjim upoštevanjem podjetniških
kompetenc.
Sprašujemo se, zakaj Evropska unija na področje šolstva, ki je v pre
težni meri javnega značaja in je zanjo značilno predvsem administrativno
vodenje, uvaja inštrumentarij s področja podjetništva in trga, in to tako v
vsebine izobraževanja kot tudi glede vodenja šol. Iz zgoraj navedene Stra
tegije izobraževanja je razvidno, da je podjetništvo našlo po eni strani
prostor v učnih načrtih, da bi šolajoči pridobili te veščine za nadaljnji ka
rierni razvoj, po drugi strani pa se te kompetence izpostavljajo tudi v smis
lu podjetniškega vodenja, torej v povezavi s potrebnimi spremembami v
znanju in veščinah za vodenje izobraževalnih organizacij. Ključni termi
1 Strategic framework – Education & Training 2020: Council Conclusions of 12 May 2009
on a strategic framework for European cooperation in education and training (ET 2020)
[Official Journal C 119 of 28.5.2009].
2 V ta projekt vključena tudi Slovenija s Pedagoško fakulteto Univerze na Primorskem.
157
v slovenski bibliografiji
Janez Drobnič
Uvajanje podjetniških kompetenc in podjetniško vodenje šol očitno
postajata vse bolj pomembni temi v izobraževalni politiki na rav
ni EU in s tem tudi njenih članic. Te poudarke najdemo v različ
nih dokumentih, med drugim tudi v Strategiji Evropske unije o politiki
izobraževanja1 (v nadaljevanju: Strategija izobraževanja), ki v četrti toč
ki navaja, da je »potrebno povečevati kreativnost in inovacije, vključno
s podjetništvom, na vseh ravneh edukacije in usposabljanja«. Za izved
bo te strategije poteka vrsto aktivnosti, programov in projektov na evrop
ski in nacionalnih ravneh. Eden izmed teh je tudi program Erasmus+ En
trepreneurial Competences for School Leadership Teams (EC4SLT),2 ki
se usmerja ravno v povezavo podjetništva in vodenja šol. Ključni cilj tega
programa je izboljšanje vodenja šol z večjim upoštevanjem podjetniških
kompetenc.
Sprašujemo se, zakaj Evropska unija na področje šolstva, ki je v pre
težni meri javnega značaja in je zanjo značilno predvsem administrativno
vodenje, uvaja inštrumentarij s področja podjetništva in trga, in to tako v
vsebine izobraževanja kot tudi glede vodenja šol. Iz zgoraj navedene Stra
tegije izobraževanja je razvidno, da je podjetništvo našlo po eni strani
prostor v učnih načrtih, da bi šolajoči pridobili te veščine za nadaljnji ka
rierni razvoj, po drugi strani pa se te kompetence izpostavljajo tudi v smis
lu podjetniškega vodenja, torej v povezavi s potrebnimi spremembami v
znanju in veščinah za vodenje izobraževalnih organizacij. Ključni termi
1 Strategic framework – Education & Training 2020: Council Conclusions of 12 May 2009
on a strategic framework for European cooperation in education and training (ET 2020)
[Official Journal C 119 of 28.5.2009].
2 V ta projekt vključena tudi Slovenija s Pedagoško fakulteto Univerze na Primorskem.
157