Page 159 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 159
jetniške kompetence in vodenje šol kot tematika
v slovenski bibliografiji

Janez Drobnič

Uvajanje podjetniških kompetenc in podjetniško vodenje šol očitno
postajata vse bolj pomembni temi v izobraževalni politiki na rav­
ni EU in s tem tudi njenih članic. Te poudarke najdemo v različ­
nih dokumentih, med drugim tudi v Strategiji Evropske unije o politiki
izobraževanja1 (v nadaljevanju: Strategija izobraževanja), ki v četrti toč­
ki navaja, da je »potrebno povečevati kreativnost in inovacije, vključno
s podjetništvom, na vseh ravneh edukacije in usposabljanja«. Za izved­
bo te strategije poteka vrsto aktivnosti, programov in projektov na evrop­
ski in nacionalnih ravneh. Eden izmed teh je tudi program Erasmus+ En­
trepreneurial Competences for School Leadership Teams (EC4SLT),2 ki
se usmerja ravno v povezavo podjetništva in vodenja šol. Ključni cilj tega
programa je izboljšanje vodenja šol z večjim upoštevanjem podjetniških
kompetenc.

Sprašujemo se, zakaj Evropska unija na področje šolstva, ki je v pre­
težni meri javnega značaja in je zanjo značilno predvsem administrativno
vodenje, uvaja inštrumentarij s področja podjetništva in trga, in to tako v
vsebine izobraževanja kot tudi glede vodenja šol. Iz zgoraj navedene Stra­
tegije izobraževanja je razvidno, da je podjetništvo našlo po eni strani
pros­tor v učnih načrtih, da bi šolajoči pridobili te veščine za nadaljnji ka­
rierni razvoj, po drugi strani pa se te kompetence izpostavljajo tudi v smis­
lu podjetniškega vodenja, torej v povezavi s potrebnimi spremembami v
znanju in veščinah za vodenje izobraževalnih organizacij. Ključni termi­

1 Strategic framework – Education & Training 2020: Council Conclusions of 12 May 2009
on a strategic framework for European cooperation in education and training (ET 2020)
[Official Journal C 119 of 28.5.2009].

2 V ta projekt vključena tudi Slovenija s Pedagoško fakulteto Univerze na Primorskem.
157
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164