Page 52 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 52
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

Pogostost zaznane opore učitelja slovenščine je pri slovenskih učen­
cih najnižja med vsemi 79 državami in znaša –0,6. To je precej zaskrblju­
joč rezultat. Zato smo pogledali pogostost dveh vidikov učne podpore
učencem, in sicer podporo učencem pri učenju nasploh in dodatno pod­
poro, kadar jo učenec potrebuje (Slika 6).

Slika 6: Zaznana učna opora učitelja pri dveh postavkah.
Najpogostejše zaznave učencev so, da jim učitelj sam od sebe pri
učenj­u pomaga včasih oz. zelo redko. To kaže, da so učitelji slovenščine
v srednji šoli (pre)malo senzibilni oz. pozorni na to, kdo od učencev po­
trebuje pomoč pri učenju. Hkrati pa učenci sporočajo, da jim učitelj ve­
činoma oz. vsako uro ponudi dodatno pomoč, kadar jo potrebujejo. Pri
dodatni pomoči učitelja pa se morajo učenci obrniti nanj osebno – se izpo­
staviti in ga prositi za to pomoč. Prošnja učenca po pomoči pa je odvisna
od mnogih dejavnikov. Eden od njih je npr. učenčeva ciljno motivacijska
naravnanost. Če je učenec usmerjen v izogibanje izkazovanja neobvlado­
vanja oz. lastnih nezmožnosti, potem ne bo prosil učitelja za pomoč, saj
bi se s tem izpostavil ter učitelju in vrstnikom pokazal, da je nesposoben.
Kadar je tak učenec v oddelku, v katerem prevladuje izrazita storilnostna
kultura, kjer vrednost učenca določa njegov dosežek, potem se učenec pri
vsakem iskanju pomoči izpostavi morebitnemu posmehovanju vrstnikov
in s tem nevarnosti za zniževanje lastnega socialnega položaja.
Zaznana učna opora se kaže tudi skozi (kakovostno) povratno infor-
macijo učencem. Učenci so poročali, kako pogosto jim učitelji slovenščine
dajejo povratno informacijo in kakšna je ta. Na 4-stopenjski lestvici (1 –
nikoli/skoraj nikoli do 4 – pri vseh ali skoraj vseh urah) so odgovarjali na
3 postavke: Učitelj mi pove, kako lahko izboljšam svoj uspeh; Učitelj mi
pove, na katerih področjih se lahko izboljšam; Učitelj me obvešča o mojih

50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57