Page 228 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 228
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

narejen brez analiz in brez zavedanja o posledicah. Tudi prenosi javnih po­
litik iz drugih držav imajo svoje slabosti, kot tudi prednosti. Avtorica v pe­
tem poglavju predstavi razsežnosti prenosa javnih politik, od teoretičnih
pristopov do praks tekom zgodovine. Opisuje različne pristope k preno­
su javnih politik, smernice in tudi korake, ki so v pomoč pri odločitvi za
teme, in sam proces prenosa v praksi. Vsebina poglavja daje bralcem vpo­
gled v kompleksnost odločitve za prenos javnih politik in posledice, ki jih
lahko le-ta nosi. Opozarja tudi, da izobraževanje in izobraževalne politike
niso imuni na politične igre in so lahko izrabljeni za navajanje »laži« ter
krepitev politične moči. Avtorica izpostavi primer Japonske, kjer so me­
diji prirejali rezultate raziskave PISA, da bi širša javnost podprla politične
odločitve. Primer pa ni osamljen, zato je avtorica v knjigi predstavila pale­
to odzivov na rezultate raziskave PISA, zgrešene prenose javnih politik in
tudi nekatere uspešne. Vsak zase je vreden vpogleda in preučevanja, uče­
nja iz napak in zgodb o uspehu.

In končno, kaj je skrivnost Fincev, da dosegajo tako dobre rezultate?
Kot pravi ena izmed intervjuvanih učiteljic: skrivnosti ni. Finska je sku­
pek mnogih komponent in lastnosti, ki ustrezajo merilom raziskave PISA.
To lahko trdimo, saj v drugih mednarodnih raziskavah znanja ni uvršče­
na na najvišja, toda še vedno na visoka mesta. Ne glede na to je Finska
edinstven primer kot država, družba ter izobraževalni sistem, predstavlje­
na knjiga pa nam razkriva poglobljen vpogled v vsak posamezen košček
tega sistema, ki skupaj tvorijo nedvomno dovršeno celoto, ta pa predsta­
vlja zgled izobraževalnim sistemom širom sveta.

Knjiga je dobra popotnica političnim odločevalcem, saj ponuja na
enem mestu zbrane teoretične pristope in dosedanje izkušnje glede pre­
nosa javnih politik; prav tako politologom in strokovnjakom na podro­
čju pedagogike, ki lahko preko knjige spoznavajo smernice poučevanja
na Finskem ter ostale pedagoške pristope, pa tudi vsem, ki jih zanimajo
finska družba, zgodovina in njihov izobraževalni sistem. Vse zgoraj opi­
sano je le delček nadvse zanimive in bogate vsebine knjige, ki je rezultat
dolgoletnega dela in raziskovanja avtorice na področju nordijskih izobra­
ževalnih sistemov. Knjiga prinaša nove razsežnosti politološkega znanja,
pa tudi splošne razgledanosti in zanimivih dejstev, ter pripomore k dru­
gačnemu pogledu na vsakodnevna dogajanja ter razvoj sveta v globalnem
pomenu.

Urška Koritnik

doi: https://www.doi.org/10.32320/1581-6044.31(1-2)223-226

226
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233