Page 221 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 221
recenzije
instrumenta za oblikovanje globalnih diskurzov edukacijskih politik in
kot baze dokazov za ustvarjanje politik v različnih nacionalnih konte
kstih odvisna predvsem od tega, da dosežke primarno pripisujemo politi
kam.” Pod krinko suhega in sterilnega pozitivizma je kompleksnost edu
kacije zreducirana predvsem na tehnični problem, ki išče odpravo svojih
težav, objektivni pogoji, kot so razlike med spoli ali socialno-ekonomske
neenakosti, pa so prepoznani zgolj kot zunanji dejavniki, ki jih lahko re
gulirajo taktično zastavljene politike. S tem pa, kot opozarja W. Brown
(2015), družbeni sistemi, med njimi tudi edukacija, postanejo v jedru de
politizirani, vprašanja družbenih razmerij moči so praktično prekrita in
prikrita, prizadevanja za tovrstne premisleke o edukaciji pa diskreditirana
kot premalo konstruktivna, zastarela ipd.
Zbrani prispevki neposredno obravnavajo specifične vidike privlač
nosti raziskave PISA pri odločevalcih, brez pretenzije po ponujanju do
končnih odgovorov na to vprašanje. Obsežnejša analiza dominantne po
litične racionalnosti, ki sloni na zamiku v delovanju moči od vladanja k
vladovanju (governance) in v jedru katere se nahaja ideja, ki jo je precej
nedvoumno artikuliral tudi zgoraj omenjeni vodja strokovne skupine za
pripravo bele knjige, ko je izjavil, da se je treba “razvijati, konstantno biti
najboljši in tekmovati s svetom” (MMC, 22. januar 2020), pa je skozi ne
katera besedila prisotna predvsem posredno in terja neko drugo delo, z
drugačnim kategorialnim aparatom.
Literatura
Brown, W. (2015) Undoing the Demos. New York: ZONE BOOKS.
MMC. (22. januar 2020) Ministrstvo za šolstvo: Nova bela knjiga bo odziv na
družbene spremembe. Spletna stran: https://www.rtvslo.si/slovenija/
ministrstvo-za-solstvo-nova-bela-knjiga-bo-odziv-na-druzbene-spre-
membe/512358 (pridobljeno 18. 7. 2020).
Nika Šušteršič
doi: https://www.doi.org/10.32320/1581-6044.31(1-2)215-219
Orellana Garcia, Pelusa, Baldwin Lind, Paula (ur). Reading
Achievement and Motivation in Boys and Girls – Field Studies and
Methodological Approaches. Springer International Publishing, 2018.
Branje nam omogoča »stati na ramenih velikanov«, črpati znanje iz
zgodovine človeštva in graditi na osnovah, ki so jih postavili tisti pred
nami. Kot tako predstavlja četrto dimenzijo človeške evolucije in njegove
219
instrumenta za oblikovanje globalnih diskurzov edukacijskih politik in
kot baze dokazov za ustvarjanje politik v različnih nacionalnih konte
kstih odvisna predvsem od tega, da dosežke primarno pripisujemo politi
kam.” Pod krinko suhega in sterilnega pozitivizma je kompleksnost edu
kacije zreducirana predvsem na tehnični problem, ki išče odpravo svojih
težav, objektivni pogoji, kot so razlike med spoli ali socialno-ekonomske
neenakosti, pa so prepoznani zgolj kot zunanji dejavniki, ki jih lahko re
gulirajo taktično zastavljene politike. S tem pa, kot opozarja W. Brown
(2015), družbeni sistemi, med njimi tudi edukacija, postanejo v jedru de
politizirani, vprašanja družbenih razmerij moči so praktično prekrita in
prikrita, prizadevanja za tovrstne premisleke o edukaciji pa diskreditirana
kot premalo konstruktivna, zastarela ipd.
Zbrani prispevki neposredno obravnavajo specifične vidike privlač
nosti raziskave PISA pri odločevalcih, brez pretenzije po ponujanju do
končnih odgovorov na to vprašanje. Obsežnejša analiza dominantne po
litične racionalnosti, ki sloni na zamiku v delovanju moči od vladanja k
vladovanju (governance) in v jedru katere se nahaja ideja, ki jo je precej
nedvoumno artikuliral tudi zgoraj omenjeni vodja strokovne skupine za
pripravo bele knjige, ko je izjavil, da se je treba “razvijati, konstantno biti
najboljši in tekmovati s svetom” (MMC, 22. januar 2020), pa je skozi ne
katera besedila prisotna predvsem posredno in terja neko drugo delo, z
drugačnim kategorialnim aparatom.
Literatura
Brown, W. (2015) Undoing the Demos. New York: ZONE BOOKS.
MMC. (22. januar 2020) Ministrstvo za šolstvo: Nova bela knjiga bo odziv na
družbene spremembe. Spletna stran: https://www.rtvslo.si/slovenija/
ministrstvo-za-solstvo-nova-bela-knjiga-bo-odziv-na-druzbene-spre-
membe/512358 (pridobljeno 18. 7. 2020).
Nika Šušteršič
doi: https://www.doi.org/10.32320/1581-6044.31(1-2)215-219
Orellana Garcia, Pelusa, Baldwin Lind, Paula (ur). Reading
Achievement and Motivation in Boys and Girls – Field Studies and
Methodological Approaches. Springer International Publishing, 2018.
Branje nam omogoča »stati na ramenih velikanov«, črpati znanje iz
zgodovine človeštva in graditi na osnovah, ki so jih postavili tisti pred
nami. Kot tako predstavlja četrto dimenzijo človeške evolucije in njegove
219