Page 221 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 221
recenzije

instrumenta za oblikovanje globalnih diskurzov edukacijskih politik in
kot baze dokazov za ustvarjanje politik v različnih nacionalnih konte­
kstih odvisna predvsem od tega, da dosežke primarno pripisujemo politi­
kam.” Pod krinko suhega in sterilnega pozitivizma je kompleksnost edu­
kacije zreducirana predvsem na tehnični problem, ki išče odpravo svojih
težav, objektivni pogoji, kot so razlike med spoli ali socialno-ekonomske
neenakosti, pa so prepoznani zgolj kot zunanji dejavniki, ki jih lahko re­
gulirajo taktično zastavljene politike. S tem pa, kot opozarja W. Brown
(2015), družbeni sistemi, med njimi tudi edukacija, postanejo v jedru de­
politizirani, vprašanja družbenih razmerij moči so praktično prekrita in
prikrita, prizadevanja za tovrstne premisleke o edukaciji pa diskreditirana
kot premalo konstruktivna, zastarela ipd.

Zbrani prispevki neposredno obravnavajo specifične vidike privlač­
nosti raziskave PISA pri odločevalcih, brez pretenzije po ponujanju do­
končnih odgovorov na to vprašanje. Obsežnejša analiza dominantne po­
litične racionalnosti, ki sloni na zamiku v delovanju moči od vladanja k
vladovanju (governance) in v jedru katere se nahaja ideja, ki jo je precej
nedvoumno artikuliral tudi zgoraj omenjeni vodja strokovne skupine za
pripravo bele knjige, ko je izjavil, da se je treba “razvijati, konstantno biti
najboljši in tekmovati s svetom” (MMC, 22. januar 2020), pa je skozi ne­
katera besedila prisotna predvsem posredno in terja neko drugo delo, z
drugačnim kategorialnim aparatom.

Literatura
Brown, W. (2015) Undoing the Demos. New York: ZONE BOOKS.
MMC. (22. januar 2020) Ministrstvo za šolstvo: Nova bela knjiga bo odziv na

družbene spremembe. Spletna stran: https://www.rtvslo.si/slovenija/
ministrstvo-za-solstvo-nova-bela-knjiga-bo-odziv-na-druzbene-spre-
membe/512358 (pridobljeno 18. 7. 2020).

Nika Šušteršič

doi: https://www.doi.org/10.32320/1581-6044.31(1-2)215-219

Orellana Garcia, Pelusa, Baldwin Lind, Paula (ur). Reading
Achievement and Motivation in Boys and Girls – Field Studies and
Methodological Approaches. Springer International Publishing, 2018.

Branje nam omogoča »stati na ramenih velikanov«, črpati znanje iz
zgodovine človeštva in graditi na osnovah, ki so jih postavili tisti pred
nami. Kot tako predstavlja četrto dimenzijo človeške evolucije in njegove

219
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226