Page 210 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 210
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

Slika 10: Zidna pravljica, slika Začarani gozd (vir: lastni arhiv avtorice).
do konca zgodbe in je napisana prav v ta namen. V potek zgodbe so vklju­
čene tudi tipne igre (sestavljanke).

Namen stenske tipanke je:
– S pomočjo igre omogočiti pridobivanje znanja, razvoj spretnosti in

prepoznavanje okoliškega sveta, spoznavanje lastnosti oseb, živali in
predmetov.
– Vaje čutil: prepoznavanje zvokov, treniranje eholokacije, razvijanje
senzibilnosti prstov, precizne motorike, izpopolnitev tipne zaznave
– pri otrocih s slabovidnostjo in s slepoto z ostankom vida tudi urje­
nje vida.
– Spoznavanje novega literarnega dela.
– Trening vsakodnevnih opravil: zapenjanje gumbov, zavezovanje
pentelj, vezalk, zapenjanje zadrge, uporaba krtače za česanje itd.
– Razvijanje moralnih vrednot: zaklad niso materialne stvari, pač pa
pristno prijateljstvo.
– Učenje nove pesmi, igranje na instrumente.
- Predopismenjevanje, opismenjevanje: spoznavanje posameznih črk
in števk v brajici za otroke s slepoto.
– Sprostitev in zabava (različne sestavljanke).
Stenska tipanka združuje znanja s področja tiflopedagogike, gra­
fične in tekstilne tehnologije, oblikovanja, glasbe in pripovedništva ter

208
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215