Page 209 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 209
a. kermauner ■ opismenjevanje otrok s slepoto

Slika 9: Razvojni krog metulja.
Katja Draškovič in Ksenja Žmauc sta naredili tipno priredbo svoje
zgodbe Metuljček plavček za tipni kamišibaj (Slika 9). Osebe s slepoto so
ob pomoči didaktične igre, zgodbe in tipnega kamišibaja spoznavale pro­
ces pretvorbe gosenice v metulja (razvojni krog metulja).
Zidna pravljica
Stenska tipanka z naslovom Čudežno potovanje deklice Ade in kužka
Benija je nastala na pustem stopnišču Centra IRIS. Njen prvotni namen
je bil približati svet črk otrokom s slepoto, ki v svoji okolici ne najdejo ve­
liko vzpodbud za branje. Med nastajanjem pa se je razvila v napeto poto­
vanje deklice Ade in psička Benija, ki se odvija kar po stopnišču Centra.
Zgodba o potovanju deklice Ade in njenega psička, ki gresta po zaklad,
je opremljena z glasbo in tipnimi vzpodbudami, unikatna stenska tipan­
ka pa otrokom s slepoto in slabovidnostjo svet predstavi na multimodalen
način, s pomočjo tekstur, zvoka in vidnih vtisov (Slika 10). Postopoma po­
imenuje osebe, živali in predmete od A do Ž ter ob konkretnih predmetih
prikaže vse črke brajeve in vidne abecede. Otroci lahko spoznajo tipne la­
stnosti živali, ki nastopajo v pravljici (veverica, jež, sova, kača, rajska ptica
…), in jih tudi slišijo. Ob ogledu lahko zapojejo pesmico, ki jih spremlja vse

207
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214