Page 193 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 193
Opismenjevanje otrok s slepoto

Aksinja Kermauner, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem

Bralno ovirani otroci

Otroci z ovirami branja ali bralno ovirani otroci (angl. print disa-
bled children) oziroma otroci z zmanjšano bralno sposobnostjo so
otroci, ki zaradi oviranosti ne morejo brati običajnih tiskanih pu­
blikacij. To so:

– otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
– otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
– otroci z motnjami v duševnem razvoju (v nadaljevanju MDR),
– otroci s slepoto, slabovidnostjo in okvaro vidne funkcije,
– otroci z gluhoto, katerih prvi jezik je slovenski znakovni jezik (v na­

daljevanju SZJ),
– oklevajoči bralci,
– otroci priseljencev (Haramija in Knapp, 2019).

Prilagoditve so za različne skupine specifične, npr. za otroke z glu­
hoto SZJ, za otroke z MDR lahko branje, v tem prispevku pa se bomo
osredotočili na otroke s slepoto, ki potrebujejo besedila v brajici (Braillovi
pisavi).

Bralna pismenost

Pod pojmom pismenost razumemo funkcionalna in transferna znanja, ve­
ščine in strategije, ki jih osebe pridobijo v teku svojega življenja. Pismenost
je v modernem, informacijsko naravnanem svetu prav gotovo ena naj­
pomembnejših veščin. Predstavlja potencial, ki omogoča posamezniku

https://doi.org/10.32320/1581-6044.31(1-2)191-213 191
strokovni članek
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198