Page 102 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 102
šolsko polje, letnik xxx, številka 1–2

Tabela 3: Aktivnosti/program delavnic z dijaki_njami.

Srečanje Aktivnost Opis aktivnosti

Resnične situacije spolnega nadlegovanja, ki
smo jih identificirali v fokusnih skupinah v
državah v projektu, so bile opisane na karti-
Vinjete o spolnem nadle- cah (vinjetah) od 1 do 8. Te vinjete so bile raz-
govanju (aktivnost Kje deljene dijakom_injam, vsak pa je moral opi-
je meja) sano situacijo označiti kot »sprejemljivo« ali
»nesprejemljivo, in sicer med premikanjem
po prostoru in položaju (»Kje se dogaja spol-
Prvo srečanje (ločeno po no nadlegovanje?«).
spolih) Dijaki_nje, organizirani_e v skupinah, so

Združeni konceptni izdelali_e zemljevide s svojimi koncepti
zemljevid spolnega nadlegovanja. Izdelan je bil skupen
Kdo nadleguje, kje, koga, »konceptni zemljevid«, ki zajema koncepte,
zakaj ni odziva, kdo naj ki so jih predlagali fantje in dekleta. Na dru-
se odzove, kako se poču- gem srečanju so fantje in dekleta v enospol-
ti žrtev itd. nih skupinah razpravljali o tem zemljevidu
glede na podobnosti in razlike.

Aktivnost Pripravljene so bile stereotipne izjave (kot
»Najverjetneje« so na primer »Kdo se bo najverjetneje za-
(stereotipi) pletel v pretep?«, »Kdo bo najverjetneje jo-
kal?«, »Kdo bo doma najverjetneje kuhal?«)
Udeleženci so ugotavljali, kdo je »bolj ver-
jetno« povezan z vsako situacijo – dekle-
ta ali fantje?

Drugo srečanje (ločeno Video Opazovalci Predvajan je bil kratek video posnetek s pri-
po spolih) meri ravnanja opazovalcev in na podlagi
ogleda in razprave so moderatorji od dija-
kov_inj dobili povratne informacije o tem,
kaj menijo, da so ovire za ukrepanje, ko pri-
de do spolnega nadlegovanja, in o tem, kaj bi
lahko storili, da bi hitreje posredovali.

Igranje vlog Dva prostovoljca (dijaka_inji) sta
opazovalcev_k uprizorila_i tipičen prizor spolnega nadle-
govanja na podlagi ene od vinjet, uporablje-
nih na prvem srečanju. Med igranjem vlog
je bilo občinstvo pozvano, da posreduje in
poda svoje mnenje o situaciji.

Program za spremembe Program za ukrepanje je bil razvit s skupina-
mi na podlagi njihovih mnenj o ukrepih, ki
jih je mogoče sprejeti za preprečevanje spol-
nega nadlegovanja na njihovih šolah.

Tretje srečanje (mešano) Razdeljeni v skupine so dijaki_nje
pripravili_e svoje lastne besede oziroma slo-
Logotipi »Spregovori in gane, napisane znotraj praznega logotipa, ki
ukrepaj« je zajemal vse, o čemer so razpravljali na treh
srečanjih projekta.

100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107