Page 179 - Sabina Žnidaršič Žagar, Ženski pa so vzrasle svetlejše dolžnosti nego kuhati in prati ... Digitalna knjižnica, Compendia 1
P. 179
Žensko telo 177
počasi širila oz. kot so zapisali v Ženskem svetu ob izidu drugega ženske-
ga priročnika leta 1938 o uporabi te metode, »razen nekaterih zdravni-
kov in redkih izobražencev ni nihče vedel, da Knaus-Oginova teorija sploh
obstoji«.94 A po letu 1935 so se stvari močno spremenile, čeprav ne brez
težav. »Še vedno smatra del slovenske javnosti propagiranje Knaus-Ogino-
ve metode za nedopustno, deloma, ker je še ne smatrajo za dovolj dokaza-
no, deloma, ker se boje prevelikega omejevanja porodov, ako bi prodrla med
najširše sloje … Dvomim, da je izšlo o katerem koli vprašanju v zadnjih le-
tih toliko knjižic, kot jih je izšlo ravno o Knaus-Oginovi teoriji. Toda sko-
raj vse so bile širšim slojem nedostopne. Nedostopne zaradi preveč znanstve-
nega načina pisanja in zaradi precej visokih, skoraj oderuških cen.«95 Nera-
zumljivo pisanje, previsoka cena in netočna, zavajajoča navodila pa so v
takih primerih najboljši način, da se za vednost prikrajša tiste, ki jo naj-
bolj potrebujejo, neuke ženske. Leta 1936 je pri novoustanovljeni založ-
bi Žena in svet izšla brošura Milice Stupan Kanus-Oginova metoda. Stu-
panova, ki je knjižico namenila predvsem premagovanju »spolne stiske de-
lovnega ljudstva v sedanjosti«, je izpostavila tudi praktične omejitve te me-
tode kot metode preprečevanja spočetja, kajti uspešno jo lahko upora-
bljajo le ženske, ki imajo redne menstrualne cikluse, ki znajo, ki se nau-
čijo pravilno spremljati te cikluse, kar ni niti malo enostavno, in ki ima-
jo take može, s katerimi se lahko glede rabe metode uskladijo. »Brez spo-
razuma z možem žena te metode ne more uporabljati,«96 opozarja avtorica.
Dve leti kasneje, leta 1938, je izšel drugi priročnik o metodi, ki ga je na-
pisala ženska (za ženske); Rezi Korpar je na petnajstih straneh tanki bro-
šuri o Teoriji o dnevih plodnosti in neplodnosti, »ki so jo mnogi naši časopisi
doslej zelo ugodno ocenili«, so zapisali v Ženskem svetu,97 natančno razloži-
la način uporabe metode. Dobro v omenjeni knjižici je »poljuden, temeljit
in resen način obravnavanja in njega nizka cena. Zaradi vsega tega lahko
rečemo, da se je ga. Rezi Korpar popolnoma zavedala, za koga sestavlja svo-
jo knjižico. Ne za izobražence /.../, temveč za naše preproste in revne žene,
ki danes najbolj trpe pod težo življenja«.98 Avtorica je istega leta izdala v
tracepciji kot aktivni metodi spočetja: »Metode štetja se enciklika dotakne samo mimogrede. Takšno občevanje
je dovoljeno, in sicer ob ‚predpostavki, da ostaja notranja struktura akta in s tem njegova podrejenost prvotnemu
cilju (otroku) nedotaknjena‘. Metodi štetja leta 1930 nikakor še ni veljala takšna pozornost, kakršno ji je leta
1981 s Knaus-Oginovo himno vzdržnosti ‚Familiaris consortio‘ posvetil Janez Pavel II.« N. d., 301.
94 R. J., Ženski svet (1938), 125.
95 N. m.
96 O. G., Književnost in umetnost. Milica Stupanova: Knaus-Oginova metoda, Ženski svet (1936), 150–151.
97 R. J., Ženski svet (1938), 125.
98 N. m.
DIGITALNA KNJIŽNICA
ZBIRKA COMPENDIA
počasi širila oz. kot so zapisali v Ženskem svetu ob izidu drugega ženske-
ga priročnika leta 1938 o uporabi te metode, »razen nekaterih zdravni-
kov in redkih izobražencev ni nihče vedel, da Knaus-Oginova teorija sploh
obstoji«.94 A po letu 1935 so se stvari močno spremenile, čeprav ne brez
težav. »Še vedno smatra del slovenske javnosti propagiranje Knaus-Ogino-
ve metode za nedopustno, deloma, ker je še ne smatrajo za dovolj dokaza-
no, deloma, ker se boje prevelikega omejevanja porodov, ako bi prodrla med
najširše sloje … Dvomim, da je izšlo o katerem koli vprašanju v zadnjih le-
tih toliko knjižic, kot jih je izšlo ravno o Knaus-Oginovi teoriji. Toda sko-
raj vse so bile širšim slojem nedostopne. Nedostopne zaradi preveč znanstve-
nega načina pisanja in zaradi precej visokih, skoraj oderuških cen.«95 Nera-
zumljivo pisanje, previsoka cena in netočna, zavajajoča navodila pa so v
takih primerih najboljši način, da se za vednost prikrajša tiste, ki jo naj-
bolj potrebujejo, neuke ženske. Leta 1936 je pri novoustanovljeni založ-
bi Žena in svet izšla brošura Milice Stupan Kanus-Oginova metoda. Stu-
panova, ki je knjižico namenila predvsem premagovanju »spolne stiske de-
lovnega ljudstva v sedanjosti«, je izpostavila tudi praktične omejitve te me-
tode kot metode preprečevanja spočetja, kajti uspešno jo lahko upora-
bljajo le ženske, ki imajo redne menstrualne cikluse, ki znajo, ki se nau-
čijo pravilno spremljati te cikluse, kar ni niti malo enostavno, in ki ima-
jo take može, s katerimi se lahko glede rabe metode uskladijo. »Brez spo-
razuma z možem žena te metode ne more uporabljati,«96 opozarja avtorica.
Dve leti kasneje, leta 1938, je izšel drugi priročnik o metodi, ki ga je na-
pisala ženska (za ženske); Rezi Korpar je na petnajstih straneh tanki bro-
šuri o Teoriji o dnevih plodnosti in neplodnosti, »ki so jo mnogi naši časopisi
doslej zelo ugodno ocenili«, so zapisali v Ženskem svetu,97 natančno razloži-
la način uporabe metode. Dobro v omenjeni knjižici je »poljuden, temeljit
in resen način obravnavanja in njega nizka cena. Zaradi vsega tega lahko
rečemo, da se je ga. Rezi Korpar popolnoma zavedala, za koga sestavlja svo-
jo knjižico. Ne za izobražence /.../, temveč za naše preproste in revne žene,
ki danes najbolj trpe pod težo življenja«.98 Avtorica je istega leta izdala v
tracepciji kot aktivni metodi spočetja: »Metode štetja se enciklika dotakne samo mimogrede. Takšno občevanje
je dovoljeno, in sicer ob ‚predpostavki, da ostaja notranja struktura akta in s tem njegova podrejenost prvotnemu
cilju (otroku) nedotaknjena‘. Metodi štetja leta 1930 nikakor še ni veljala takšna pozornost, kakršno ji je leta
1981 s Knaus-Oginovo himno vzdržnosti ‚Familiaris consortio‘ posvetil Janez Pavel II.« N. d., 301.
94 R. J., Ženski svet (1938), 125.
95 N. m.
96 O. G., Književnost in umetnost. Milica Stupanova: Knaus-Oginova metoda, Ženski svet (1936), 150–151.
97 R. J., Ženski svet (1938), 125.
98 N. m.
DIGITALNA KNJIŽNICA
ZBIRKA COMPENDIA