Page 82 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 82

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 Med prepoznavanjem in poimenovanjem velikih tiskanih črk ter
            pisan jem črk obstaja statistično značilna korelacija, zato je regresijska ana-
            liza upravičena. 59 % variance pisanja črk pred sistematičnim opismenje-
            vanjem pojasni zmožnost prepoznavanja in poimenovanja velikih tiskanih
            črk. V pisanju črk so uspešnejši tisti učenci, ki so uspešnejši tudi v prepo-
            znavanju in poimenovanju velikih tiskanih črk, kar smo predvidevali.
                 Izid regresijske analize učinka prepoznavanja in poimenovanja veli-
            kih tiskanih črk na pisanje besed je upravičen, saj med spremenljivkama
            obstaja statistično značilna korelacija. Moč napovedovalca je upadla v pri-
            merjavi s stanjem, prikazanim v preglednici 12. 40 % variance pisanja be-
            sed pojasni prepoznavanje in poimenovanje velikih tiskanih črk. V pisanju
            besed so uspešnejši učenci, ki so uspešnejši tudi v prepoznavanju in poime-
            novanju velikih tiskanih črk, kar smo tudi predvidevali. Ugotavljamo, da je
            zmožnost pisanja besed v primerjavi z zmožnostjo pisanja črk upadla. Med
            učenci opažamo velike individualne razlike.
                 41 % variance branja besed pred sistematičnim opismenjevanjem po-
            jasni zmožnost branja besed v istem obdobju. Učenci, ki so bili uspešni v
            branju besed, so imeli pred sistematičnim opismenjevanjem predznanje, ki
            omogoča tudi učinkovito opismenjevanje.

            Preglednica 13: Izid regresijske analize učinka črk na začetni glas, končni glas, pisanje
            črk, pisanje besed in branje besed

                                β             p            R2            p
             Črke              0,65          0,00          0,42         0,00
             Začetni glas
             Črke              0,60          0,00          0,36         0,00
             Končni glas
             Črke              0,77          0,00          0,59         0,00
             Pisanje črk
             Črke              0,63          0,00          0,40         0,00
             Pisanje besed
             Črke              0,64          0,00          0,41         0,00
             Branje besed


                 4  Razprava
            Na branje besed vplivajo zmožnosti glasovnega zavedanja in hitro avtoma-
            tizirano poimenovanje črk, kar poudarjajo tudi izsledki drugih raziskav
            (Holland et. al., 2004; Alonzo idr., 2020). Izsledki naše raziskave se z ome-
            njenimi raziskavami ujemajo v tem, da je prepoznavanje in poimenovanje


            82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87