Page 82 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 82
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Med prepoznavanjem in poimenovanjem velikih tiskanih črk ter
pisan jem črk obstaja statistično značilna korelacija, zato je regresijska ana-
liza upravičena. 59 % variance pisanja črk pred sistematičnim opismenje-
vanjem pojasni zmožnost prepoznavanja in poimenovanja velikih tiskanih
črk. V pisanju črk so uspešnejši tisti učenci, ki so uspešnejši tudi v prepo-
znavanju in poimenovanju velikih tiskanih črk, kar smo predvidevali.
Izid regresijske analize učinka prepoznavanja in poimenovanja veli-
kih tiskanih črk na pisanje besed je upravičen, saj med spremenljivkama
obstaja statistično značilna korelacija. Moč napovedovalca je upadla v pri-
merjavi s stanjem, prikazanim v preglednici 12. 40 % variance pisanja be-
sed pojasni prepoznavanje in poimenovanje velikih tiskanih črk. V pisanju
besed so uspešnejši učenci, ki so uspešnejši tudi v prepoznavanju in poime-
novanju velikih tiskanih črk, kar smo tudi predvidevali. Ugotavljamo, da je
zmožnost pisanja besed v primerjavi z zmožnostjo pisanja črk upadla. Med
učenci opažamo velike individualne razlike.
41 % variance branja besed pred sistematičnim opismenjevanjem po-
jasni zmožnost branja besed v istem obdobju. Učenci, ki so bili uspešni v
branju besed, so imeli pred sistematičnim opismenjevanjem predznanje, ki
omogoča tudi učinkovito opismenjevanje.
Preglednica 13: Izid regresijske analize učinka črk na začetni glas, končni glas, pisanje
črk, pisanje besed in branje besed
β p R2 p
Črke 0,65 0,00 0,42 0,00
Začetni glas
Črke 0,60 0,00 0,36 0,00
Končni glas
Črke 0,77 0,00 0,59 0,00
Pisanje črk
Črke 0,63 0,00 0,40 0,00
Pisanje besed
Črke 0,64 0,00 0,41 0,00
Branje besed
4 Razprava
Na branje besed vplivajo zmožnosti glasovnega zavedanja in hitro avtoma-
tizirano poimenovanje črk, kar poudarjajo tudi izsledki drugih raziskav
(Holland et. al., 2004; Alonzo idr., 2020). Izsledki naše raziskave se z ome-
njenimi raziskavami ujemajo v tem, da je prepoznavanje in poimenovanje
82