Page 80 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 80

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 Ker obstaja statistično značilna korelacija med vsemi spremenljivka-
            mi, smo izračunali še regresijo.

                 3  Rezultati raziskave

            Preglednica 12 predstavlja statistično značilno korelacijo med prepozna-
            vanjem in poimenovanjem velikih tiskanih črk slovenske abecede ter
            zmožnostjo zaznave začetnega glasu v besedi (p = 0,00). Med spremenljiv-
            kama obstaja zmerna povezanost (r = 0,65).
                 Rezultati kažejo statistično značilno korelacijo med prepoznavanjem
            in poimenovanjem velikih tiskanih črk slovenske abecede ter zmožnostjo
            zaznave končnega glasu v besedi (p = 0,00). Prav tako ugotavljamo zmerno
            povezanost (r = 0,60) med prepoznavanjem in poimenovanjem velikih tis-
            kanih črk ter končnimi glasovi v besedi.
                 Med prepoznavanjem in poimenovanjem velikih tiskanih črk ter za-
            pisom posameznih črk je statistično značilna korelacija (p = 0,00). Med
            tema spremenljivkama obstaja močna povezanost (r = 0,77). Učenci, ki so
            bili uspešni v prepoznavanju in poimenovanju velikih tiskanih črk že pred
            sistematičnim opismenjevanjem, jih pogosto tudi že zapisujejo. Ob tem
            smo zanemarili določena neskladja s pravili pisanja, kot so npr. upoštevan-
            je ustreznega zaporedja potez, ustrezna skladnost velikosti posameznega
            dela črke ipd. Za nas je bilo pomembno, da smo zmogli prebrati zapis črke.
            Zrcalnega zapisa črke nismo upoštevali.
                 Ugotavljamo statistično značilno korelacijo med prepoznavanjem in
            poimenovanjem  velikih tiskanih  črk ter  zapisom besed (0,00).  Med nji-
            ma beležimo zmerno povezanost. Pisanje besed od učencev terja specifič-
            ne zmožnosti, ki jih pridobijo v sistematičnem postopku opismenjevanja.
            Kljub temu pa ugotavljamo, da določen delež učencev piše besede z veliki-
            mi tiskanimi črkami že ob vstopu v 1. razred. V tej fazi pisanja prepozna-
            vamo določene odklone (npr. razmik med črkami, ki je včasih prevelik in
            drugič premajhen).
                 Statistično značilno korelacijo ugotavljamo tudi med prepoznavanjem
            in poimenovanjem velikih tiskanih črk ter branjem besed (p = 0,00), ugo-
            tavljamo pa tudi zmerno povezanost (r = 0,64). Otroke obkrožajo črke; po-
            gosto so to velike tiskane črke. V ugodnih okoliščinah, ki jih ustvarjajo
            vzgojiteljice in vzgojitelji v vrtcu ter starši, se začnejo spontano zanimati za
            črke. Prepoznavajo jih, poimenujejo in jih začnejo vezati v besede. V koli-
            kor otroka obkroža spodbudno okolje, se proces začetnega branja odvije že
            pred sistematičnim opismenjevanjem.


            80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85