Page 67 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 67

primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih ...
            Nadgradnja znanja pedagoškim praktikom omogoča, da ostanejo v sti-
            ku z najnovejšimi dognanji stroke, kar izboljšuje kakovost pedagoške-
            ga dela in pomembno prispeva k profesionalnemu razvoju ter kariernemu
            napredovanju.
                 Predstavljene raziskovalne ugotovitve izpostavljajo vrzeli, s katerimi
            se soočajo vzgojitelji in učitelji kot ključni promotorji ter akterji pri spod-
            bujanju in razvijanju (pred)opismenjevanja. Raziskava spodbuja razmislek
            o natančnejši analizi dodatnih možnosti za povečanje podpore vzgojiteljem
            in učiteljem, da bodo lahko učinkoviteje in ambiciozneje udejanjali aktiv-
            nosti na področju (pred)opismenjevanja. Na podlagi rezultatov raziskave
            smo oblikovali sedem smernice za krepitev izvajanja (pred)opismenjeval-
            nih dejavnosti v zgodnjem in začetnem obdobju razvijanja pismenosti:

            –    Povečanje finančnih sredstev  za strokovna izpopolnjevanja na
                 pod ročju (pred)opismenjevanja, kar bi vzgojiteljem in učiteljem
                 omogočilo dostop do sodobnih znanj in prispevalo k boljši peda-
                 goški praksi.
            –    Povečanje finančnih sredstev za didaktične vire, ki so ključni za
                 ustvarjanje kakovostnega učnega okolja in neposredno vplivajo
                 na uspešnost pri učenju.
            –    Povečanje števila dni za strokovno izpopolnjevanje, kar bi omogo-
                 čilo sprotno spremljanje strokovnih novosti in spodbudilo aktiv-
                 nejši pedagoški pristop.
            –    Spodbujanje osredotočenosti na ključne vsebine predmetnega pod-
                 ročja (npr. opismenjevanje in bralno razumevanje v prvem vzgoj-
                 no-izobraževalnem obdobju) za boljše razvijanje osnovnih spret-
                 nosti, potrebnih za nadaljnje učenje.
            –    Pri snovanju novih kurikularnih smernicah je treba poudariti raz-
                 vijanje (pred)opismenjevalnih spretnosti in izpostaviti učinko-
                 vite metode začetnega opismenjevanja (prim. Grom, 2020), da
                 bodo otroci in učenci pridobili trdne temelje zgodnje ter začetne
                 pismenosti.
            –    Večje ozaveščanje delodajalcev  o pomenu podpore vzgojiteljem
                 in učiteljem pri strokovnem izpopolnjevanju na področju (pred)-
                 opismenjevanja.
            –    Sistematično izvajanje strokovnih izpopolnjevanj skladno s spre-
                 membami v nacionalnih dokumentih, povezanih s (pred)opismen-


                                                                               67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72