Page 67 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 67
primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih ...
Nadgradnja znanja pedagoškim praktikom omogoča, da ostanejo v sti-
ku z najnovejšimi dognanji stroke, kar izboljšuje kakovost pedagoške-
ga dela in pomembno prispeva k profesionalnemu razvoju ter kariernemu
napredovanju.
Predstavljene raziskovalne ugotovitve izpostavljajo vrzeli, s katerimi
se soočajo vzgojitelji in učitelji kot ključni promotorji ter akterji pri spod-
bujanju in razvijanju (pred)opismenjevanja. Raziskava spodbuja razmislek
o natančnejši analizi dodatnih možnosti za povečanje podpore vzgojiteljem
in učiteljem, da bodo lahko učinkoviteje in ambiciozneje udejanjali aktiv-
nosti na področju (pred)opismenjevanja. Na podlagi rezultatov raziskave
smo oblikovali sedem smernice za krepitev izvajanja (pred)opismenjeval-
nih dejavnosti v zgodnjem in začetnem obdobju razvijanja pismenosti:
– Povečanje finančnih sredstev za strokovna izpopolnjevanja na
pod ročju (pred)opismenjevanja, kar bi vzgojiteljem in učiteljem
omogočilo dostop do sodobnih znanj in prispevalo k boljši peda-
goški praksi.
– Povečanje finančnih sredstev za didaktične vire, ki so ključni za
ustvarjanje kakovostnega učnega okolja in neposredno vplivajo
na uspešnost pri učenju.
– Povečanje števila dni za strokovno izpopolnjevanje, kar bi omogo-
čilo sprotno spremljanje strokovnih novosti in spodbudilo aktiv-
nejši pedagoški pristop.
– Spodbujanje osredotočenosti na ključne vsebine predmetnega pod-
ročja (npr. opismenjevanje in bralno razumevanje v prvem vzgoj-
no-izobraževalnem obdobju) za boljše razvijanje osnovnih spret-
nosti, potrebnih za nadaljnje učenje.
– Pri snovanju novih kurikularnih smernicah je treba poudariti raz-
vijanje (pred)opismenjevalnih spretnosti in izpostaviti učinko-
vite metode začetnega opismenjevanja (prim. Grom, 2020), da
bodo otroci in učenci pridobili trdne temelje zgodnje ter začetne
pismenosti.
– Večje ozaveščanje delodajalcev o pomenu podpore vzgojiteljem
in učiteljem pri strokovnem izpopolnjevanju na področju (pred)-
opismenjevanja.
– Sistematično izvajanje strokovnih izpopolnjevanj skladno s spre-
membami v nacionalnih dokumentih, povezanih s (pred)opismen-
67