Page 62 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 62
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Mnenja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev o samoprispevku
na področju razvijanja (pred)opismenjevanja ter o pogojih
in pristopih za učinkovitejše izvajanje teh dejavnosti
Rezultat testa razmerja verjetij je pokazal, da bi bila lahko večina anketira-
nih vzgojiteljev (90,3 %) prizadevnejša na področju razvijanja (pred)opis-
menjevanja. Podobno mnenje deli tudi tri četrtine anketiranih učiteljev (75
%). Razlika v deležih med anketiranimi vzgojitelji in učitelji ni statistično
značilna (p = 0,128), kar pomeni, da ni razlike med deležema teh dveh sku-
pin glede na njuno prizadevnost za razvijanje (pred)opismenjevanja.
p = 0,128
100 %
90,30 %
90 %
80 % 75 %
70 %
60 %
50 %
40 %
30 %
20 %
10 %
0 %
Učitelji (n = 31) Vzgojitelji (n = 24)
*Uporabljen test razmerja verjetij
Slika 2: Delež anketiranih vzgojiteljev in učiteljev, ki menijo, da bi bili lahko
prizadevnejši na področju (pred)opismenjevanja
Opomba: n = numerus; P = p-vrednost.
Anketirani vzgojitelji (25,8 %) in učitelji (33,3 %) navajajo, da bi lahko
svoja prizadevanja na področju razvijanja in poučevanja (pred)opismen-
jevanja okrepili, če bi imeli na voljo več didaktičnega materiala. Vzgojitel-
ji (19,4 %) poudarjajo tudi pomen strokovnega izpopolnjevanja in smernic,
povezanih z zgodnjo in začetno pismenostjo, medtem ko anketirani uči-
telji (8,3 %) ne izražajo tako velike potrebe po dodatnem strokovnem iz-
popolnjevanju na področju (pred)opismenjevanja. Obe preučevani skupini
menita, da bi lahko preučevanemu področju (pred)opismenjevanja name-
nili več časa, vendar se časovna komponenta zdi pomembnejša učiteljem
(16,7 %) kot vzgojiteljem (12,9 %). Večji delež anketiranih učiteljev (16,7 %)
in manjši delež vzgojiteljev (9,7 %) meni, da trenutno dovolj prispevajo na
tem področju in da ni mogoče okrepiti lastnega strokovnega prizadevanja.
62