Page 62 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 62

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 Mnenja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev o samoprispevku
                 na področju razvijanja (pred)opismenjevanja ter o pogojih
                 in pristopih za učinkovitejše izvajanje teh dejavnosti
            Rezultat testa razmerja verjetij je pokazal, da bi bila lahko večina anketira-
            nih vzgojiteljev (90,3 %) prizadevnejša na področju razvijanja (pred)opis-
            menjevanja. Podobno mnenje deli tudi tri četrtine anketiranih učiteljev (75
            %). Razlika v deležih med anketiranimi vzgojitelji in učitelji ni statistično
            značilna (p = 0,128), kar pomeni, da ni razlike med deležema teh dveh sku-
            pin glede na njuno prizadevnost za razvijanje (pred)opismenjevanja.

                                                                         p = 0,128
            100 %
                                                              90,30 %
             90 %
             80 %              75 %
             70 %
             60 %
             50 %
             40 %
             30 %
             20 %
             10 %
              0 %
                            Učitelji (n = 31)              Vzgojitelji (n = 24)

             *Uporabljen test razmerja verjetij
                 Slika 2: Delež anketiranih vzgojiteljev in učiteljev, ki menijo, da bi bili lahko
                 prizadevnejši na področju (pred)opismenjevanja

                 Opomba: n = numerus; P = p-vrednost.
                 Anketirani vzgojitelji (25,8 %) in učitelji (33,3 %) navajajo, da bi lahko
            svoja prizadevanja na področju razvijanja in poučevanja (pred)opismen-
            jevanja okrepili, če bi imeli na voljo več didaktičnega materiala. Vzgojitel-
            ji (19,4 %) poudarjajo tudi pomen strokovnega izpopolnjevanja in smernic,
            povezanih z zgodnjo in začetno pismenostjo, medtem ko anketirani uči-
            telji (8,3 %) ne izražajo tako velike potrebe po dodatnem strokovnem iz-
            popolnjevanju na področju (pred)opismenjevanja. Obe preučevani skupini
            menita, da bi lahko preučevanemu področju (pred)opismenjevanja name-
            nili več časa, vendar se časovna komponenta zdi pomembnejša učiteljem
            (16,7 %) kot vzgojiteljem (12,9 %). Večji delež anketiranih učiteljev (16,7 %)
            in manjši delež vzgojiteljev (9,7 %) meni, da trenutno dovolj prispevajo na
            tem področju in da ni mogoče okrepiti lastnega strokovnega prizadevanja.


            62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67