Page 63 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 63
primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih ...
Tako anketirani vzgojitelji (3,2 %) kot učitelji (4,2 %) menijo, da bi lahko iz-
boljšali svoja prizadevanja na področju motivacije, s katero bi bolj spodbu-
dili otroke in učence k (pred)opismenjevanju. Tako anketirani vzgojitelji
kot učitelji s šibkim poudarkom na individualizaciji, branju in prostorskih
razmerah menijo, da temu že namenjajo dovolj pozornosti.
Preglednica 9: Pogoji in pristopi za učinkovitejše spodbujanje ter razvijanje
(pred)opismenjevalnih spretnosti
Vzgojitelji (n = 31) Učitelji (n = 24)
Več didaktičnega materiala 25,8 % 33,3 %
Izobraževanje, smernice 19,4 % 8,3 %
Več časa 12,9 % 16,7 %
Ni mogoče narediti več, naredim dovolj 9,7 % 16,7 %
Individualizacija 10 % 4 %
Motivacija otrok 3,2 % 4,2 %
Branje otrokom 3,2 % 0 %
Več prostora 0 % 4,2 %
Drugo 16,1 % 12,5 %
Opomba: n = numerus.
Mnenja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev o raziskovalkini
strokovni podpori pri razvijanju (pred)opismenjevanja
ter o delodajalčevem spodbujanju strokovnih izpopolnjevanj
Preglednica 10: Raziskovalkina strokovna podpora pri razvijanju (pred)opismenjevanja
Vzgojitelji Učitelji U P
(Z)P (Z)P
Min Max M Me SD Min Max M Me SD
(%) (%)
SP 90,3 1 3 1,6 1,0 0,7 100 1 2 1,5 1,5 0,5 360,0 0,818
Opomba: SP = strokovna podpora; (Z)P (%) = odstotni delež odgovorov »Pomagal«
in »Zelo pomagal«; Min = najmanjša vrednost; Max = največja vrednost;
M = aritmetična sredina; Me = mediana; SD = standardni odklon; U = testna statistika;
P = p-vrednost.
Večina anketiranih vzgojiteljev (90,3 %) in vsi anketirani učitelji (100 %)
menijo, da bi jim bila strokovna podpora raziskovalke pri razvijanju (pred)
opismenjevanja v pomoč. V mnenju anketiranih vzgojiteljev in učiteljev
63