Page 63 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 63

primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih ...
            Tako anketirani vzgojitelji (3,2 %) kot učitelji (4,2 %) menijo, da bi lahko iz-
            boljšali svoja prizadevanja na področju motivacije, s katero bi bolj spodbu-
            dili otroke in učence k (pred)opismenjevanju. Tako anketirani vzgojitelji
            kot učitelji s šibkim poudarkom na individualizaciji, branju in prostorskih
            razmerah menijo, da temu že namenjajo dovolj pozornosti.

            Preglednica 9: Pogoji in pristopi za učinkovitejše spodbujanje ter razvijanje
            (pred)opismenjevalnih spretnosti

                                                   Vzgojitelji (n = 31)  Učitelji (n = 24)
             Več didaktičnega materiala                25,8 %          33,3 %
             Izobraževanje, smernice                   19,4 %          8,3 %
             Več časa                                  12,9 %          16,7 %
             Ni mogoče narediti več, naredim dovolj    9,7 %           16,7 %
             Individualizacija                         10 %             4 %
             Motivacija otrok                          3,2 %           4,2 %
             Branje otrokom                            3,2 %            0 %
             Več prostora                               0 %            4,2 %
             Drugo                                     16,1 %          12,5 %
            Opomba: n = numerus.


                 Mnenja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev o raziskovalkini
                 strokovni podpori pri razvijanju (pred)opismenjevanja
                 ter o delodajalčevem spodbujanju strokovnih izpopolnjevanj

            Preglednica 10: Raziskovalkina strokovna podpora pri razvijanju (pred)opismenjevanja

                           Vzgojitelji                 Učitelji         U    P
                   (Z)P                       (Z)P
                        Min Max   M   Me  SD        Min Max  M  Me  SD
                   (%)                         (%)
             SP    90,3  1    3   1,6  1,0  0,7  100  1  2   1,5  1,5  0,5  360,0  0,818
            Opomba: SP = strokovna podpora; (Z)P (%) = odstotni delež odgovorov »Pomagal«
            in »Zelo pomagal«; Min = najmanjša vrednost; Max = največja vrednost;
            M = aritmetična sredina; Me = mediana; SD = standardni odklon; U = testna statistika;
            P = p-vrednost.

                 Večina anketiranih vzgojiteljev (90,3 %) in vsi anketirani učitelji (100 %)
            menijo, da bi jim bila strokovna podpora raziskovalke pri razvijanju (pred)
            opismenjevanja v pomoč. V mnenju anketiranih vzgojiteljev in učiteljev


                                                                               63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68