Page 64 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 64

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            o raziskovalkini strokovni podpori pri razvijanju (pred)opismenjevanja ni
            statistično značilne razlike (p = 0,818).
                 Delodajalčevo spodbujanje anketiranih vzgojiteljev in učiteljev k stro-
            kovnemu izpopolnjevanju je bilo merjeno na petstopenjski lestvici, kjer je
            ocena 1 pomenila »Zelo spodbujajo« in 5 »Sploh ne spodbujajo«. Delodajalci
            anketirane vzgojitelje in učitelje spodbujajo k strokovnemu izpopolnjevan-
            ju na področju razvijanja (pred)opismenjevanja. Da so »zelo spodbujani« ali
            »spodbujani« k izobraževanju, je odgovorilo 67,7 % anketiranih vzgojiteljev
            in 54,1 % anketiranih učiteljev. Skupini udeležencev raziskave sta odgovarjali
            podobno, kar je razvidno iz srednjih vrednosti. Tudi razpršenost odgovorov
            je podobna. Razlike v odgovorih so bile testirane z Mann- -Whitneyjevim
            U-testom, ker se odgovori v nobeni od skupin niso porazdeljevali normalno.
            Med anketiranima skupinama ni statistično značilne razlike v delodajalče-
            vih spodbudah k strokovnemu izpopolnjevanju (p = 0,321).

            Preglednica 11: Delodajalčevo spodbujanje anketiranih vzgojiteljev in učiteljev
            k strokovnemu izpopolnjevanju na področju (pred)opismenjevanja

                           Vzgojitelji                Učitelji         U     P
                   (Z)S                      (Z)S
                        Min  Max  M   Me  SD      Min Max  M  Me  SD
                   (%)                        (%)
              SSI   67,7  1  3    2,1  2,0  0,8  54,1  1  4  2,3  2,0  0,9  317,0  0,321
            Opomba: SSI = spodbujanje k strokovnemu izpopolnjevanju; (Z)S (%) = odstotni
            delež odgovorov »Spodbujajo« in »Zelo spodbujajo«; Min = najmanjša vrednost;
            Max = največja vrednost; M = aritmetična sredina; Me = mediana; SD = standardni
            odklon; U = testna statistika; P = p-vrednost.



                 6  Razprava

            V raziskavi smo ugotovili, da polovica anketiranih vzgojiteljev v povpreč-
            ju opravi eno izobraževanje s področja (pred)opismenjevanja vsakih de-
            set let, medtem ko manj kot polovica učiteljev to stori vsakih devet let. Ta
            podatek je še posebej zanimiv v kontekstu intenzivnih sprememb in no-
            vih smernic na področju razvijanja pismenosti (Nacionalna strategija za
            razvoj bralne pismenosti za obdobje 2019–2030, 2023), kamor spada tudi
            (pred) opismenjevanje. Slovenski raziskovalci izpostavljajo neskladje med
            pedagoško prakso in raziskovalnimi ugotovitvami (Marjanovič Umek idr.,
            2019; Ropič, 2016; Skubic, 2012, 2013), kar sovpada z ugotovitvami te raz-
            iskave, ki kaže, da so spremembe in dopolnitve nacionalnih dokumentov


            64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69