Page 59 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 59

primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih ...
            (pred)opismenjevanja ter o delodajalčevem spodbujanju strokovnih
            izpopolnjevanj.
                 Odgovore anketirancev smo pridobili z uporabo vprašanj zaprte-
            ga tipa, odprtega tipa, kombiniranih vprašanj in s pomočjo petstopenjske
            merske lestvice, kjer je ocena 1 pomenila »Zelo smiselno/zelo spodbujajo/
            zelo pomaga« in ocena 5 »Sploh ni smiselno/nikoli me ne spodbujajo/nika-
            kor ne bi pomagal«. Vzgojitelji in učitelji so izpolnjevali enak vprašalnik, saj
            se tematika pri obeh skupinah nanaša na (pred)opismenjevanje.
                 Veljavnost vprašalnika smo zagotovili z upoštevanjem znanstvenih
            teoretičnih spoznanj, medtem ko je bila zanesljivost dosežena z uporabo
            natančnih in specifičnih vprašanjih ter jasnih navodilih za izpolnjevanje.
            Objektivnost je bila zagotovljena z individualnim reševanjem vprašalnika
            brez prisotnosti raziskovalke ter s prevladujočo izbiro vprašanj, ki omogo-
            čajo objektivno interpretacijo odgovorov.

                 Opis postopka zbiranja, obdelave in prikaza podatkov
            Podatke za raziskavo smo pridobili z avtorskim nestandardiziranim anket-
            nim vprašalnikom, ki je bil razvit na podlagi pregleda relevantne strokov-
            ne literature s področja (pred)opismenjevanja. V vprašalnik so bila vklju-
            čena vprašanja o strokovnem izpopolnjevanju, kar je skladno z namenom
            in ciljem raziskave. Pred začetkom izpolnjevanja anketnega vprašalnika so
            udeleženci podali informirano soglasje. To pomeni, da so bili seznanjeni z
            namenom raziskave, načinom uporabe podatkov, morebitnimi tveganji in
            koristmi ter s svojo pravico, da kadar koli odstopijo od sodelovanja v raz-
            iskavi. Pri tem smo upoštevali etično načelo, ki varuje pravice in dobrobit
            posameznikov, vključenih v raziskavo.
                 Za obdelavo podatkov smo uporabili programsko orodje IBM SPSS
            Statistics 27 (Statistical Package for Social Sciences). Primerjavo dveh sku-
            pin v številski spremenljivki smo izvedli s t-testom oz. z Mann-Whitneyje-
            vim testom, če so bile spremenljivke nenormalno porazdeljene. Primerjavo
            preučevanih skupin pri opisnih spremenljivkah smo izvedli s pomočjo hi-
            -kvadrat-testa ali testa razmerja verjetij, kadar so bile pričakovane frekven-
            ce manjše od 5.
                 Podatki, zbrani z anketnim vprašalnikom, so prikazani s pregledni-
            cami in z grafi.




                                                                               59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64