Page 59 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 59
primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih ...
(pred)opismenjevanja ter o delodajalčevem spodbujanju strokovnih
izpopolnjevanj.
Odgovore anketirancev smo pridobili z uporabo vprašanj zaprte-
ga tipa, odprtega tipa, kombiniranih vprašanj in s pomočjo petstopenjske
merske lestvice, kjer je ocena 1 pomenila »Zelo smiselno/zelo spodbujajo/
zelo pomaga« in ocena 5 »Sploh ni smiselno/nikoli me ne spodbujajo/nika-
kor ne bi pomagal«. Vzgojitelji in učitelji so izpolnjevali enak vprašalnik, saj
se tematika pri obeh skupinah nanaša na (pred)opismenjevanje.
Veljavnost vprašalnika smo zagotovili z upoštevanjem znanstvenih
teoretičnih spoznanj, medtem ko je bila zanesljivost dosežena z uporabo
natančnih in specifičnih vprašanjih ter jasnih navodilih za izpolnjevanje.
Objektivnost je bila zagotovljena z individualnim reševanjem vprašalnika
brez prisotnosti raziskovalke ter s prevladujočo izbiro vprašanj, ki omogo-
čajo objektivno interpretacijo odgovorov.
Opis postopka zbiranja, obdelave in prikaza podatkov
Podatke za raziskavo smo pridobili z avtorskim nestandardiziranim anket-
nim vprašalnikom, ki je bil razvit na podlagi pregleda relevantne strokov-
ne literature s področja (pred)opismenjevanja. V vprašalnik so bila vklju-
čena vprašanja o strokovnem izpopolnjevanju, kar je skladno z namenom
in ciljem raziskave. Pred začetkom izpolnjevanja anketnega vprašalnika so
udeleženci podali informirano soglasje. To pomeni, da so bili seznanjeni z
namenom raziskave, načinom uporabe podatkov, morebitnimi tveganji in
koristmi ter s svojo pravico, da kadar koli odstopijo od sodelovanja v raz-
iskavi. Pri tem smo upoštevali etično načelo, ki varuje pravice in dobrobit
posameznikov, vključenih v raziskavo.
Za obdelavo podatkov smo uporabili programsko orodje IBM SPSS
Statistics 27 (Statistical Package for Social Sciences). Primerjavo dveh sku-
pin v številski spremenljivki smo izvedli s t-testom oz. z Mann-Whitneyje-
vim testom, če so bile spremenljivke nenormalno porazdeljene. Primerjavo
preučevanih skupin pri opisnih spremenljivkah smo izvedli s pomočjo hi-
-kvadrat-testa ali testa razmerja verjetij, kadar so bile pričakovane frekven-
ce manjše od 5.
Podatki, zbrani z anketnim vprašalnikom, so prikazani s pregledni-
cami in z grafi.
59