Page 58 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 58

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            izobrazbo (35,5 %), medtem ko je imel manjši delež vzgojiteljev opravljen
            strokovni magisterij (3,2 %). Poleg tega je v raziskavi sodelovalo 24 učiteljev,
            ki so v prvem razredu osnovne šole izvajali dejavnosti za razvijanje predo-
            pismenjevalnih spretnosti in začetno opismenjevanje z integrativno meto-
            do. Povprečna starost učiteljev je bila 42 let, pri čemer je bila skupina glede
            delovnih izkušenj heterogena. Največ učiteljev je imelo visokošolsko uni-
            verzitetno izobrazbo (54,2 %), nekoliko manj pa višješolsko (37,5 %). Manjši
            delež učiteljev je imel opravljeno srednješolsko izobrazbo ali strokovni ma-
            gisterij (4,2 %).

            Preglednica 7: Opis vzorca

                                                Vzgojitelji (n = 31)  Učitelji (n = 24)
                                             Spol
             Ženski                                 100 %             100 %
                  Povprečna starost (SD; razpon)  46,3 (9,5; 29‒59)  42 (11,2; 25‒57)
                                        Stopnja izobrazbe
             Srednješolska                          35,5 %            4,2 %
             Višješolska                             9,7 %            37,5 %
             Visokošolska (strokovna)               48,4 %             0 %
             Visokošolska (univerzitetna)            3,2 %            54,2 %
             Magisterij (strokovni)                  3,2 %            4,2 %
            Opomba: n = numerus; SD = standardni odklon; vrednosti so prikazane kot frekvence
            (%).

                 Opis instrumenta

            Za potrebe raziskave je bil oblikovan nestandardiziran vprašalnik, v kate-
            rem smo se osredotočili na vprašanja, ki ponujajo vpogled v: število oprav-
            ljenih  strokovnih  izpopolnjevanj  na  področju  (pred)opismenjevanja  an-
            ketiranih vzgojiteljev in učiteljev glede na trajanje njihovega strokovnega
            delovanja v vzgoji in izobraževanju; strokovno izpopolnjevanje na področ ju
            (pred)opismenjevanja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev glede na izobra-
            ževalno okolje; mnenja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev o samoprispev-
            ku na področju razvijanja (pred)opismenjevanja ter o pogojih in pristopih
            za  učinkovitejše  izvajanje  teh  dejavnosti;  mnenja  anketiranih  vzgojitel-
            jev in učiteljev o strokovni podpori raziskovalke raziskave pri razvijanju


            58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63