Page 58 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 58
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
izobrazbo (35,5 %), medtem ko je imel manjši delež vzgojiteljev opravljen
strokovni magisterij (3,2 %). Poleg tega je v raziskavi sodelovalo 24 učiteljev,
ki so v prvem razredu osnovne šole izvajali dejavnosti za razvijanje predo-
pismenjevalnih spretnosti in začetno opismenjevanje z integrativno meto-
do. Povprečna starost učiteljev je bila 42 let, pri čemer je bila skupina glede
delovnih izkušenj heterogena. Največ učiteljev je imelo visokošolsko uni-
verzitetno izobrazbo (54,2 %), nekoliko manj pa višješolsko (37,5 %). Manjši
delež učiteljev je imel opravljeno srednješolsko izobrazbo ali strokovni ma-
gisterij (4,2 %).
Preglednica 7: Opis vzorca
Vzgojitelji (n = 31) Učitelji (n = 24)
Spol
Ženski 100 % 100 %
Povprečna starost (SD; razpon) 46,3 (9,5; 29‒59) 42 (11,2; 25‒57)
Stopnja izobrazbe
Srednješolska 35,5 % 4,2 %
Višješolska 9,7 % 37,5 %
Visokošolska (strokovna) 48,4 % 0 %
Visokošolska (univerzitetna) 3,2 % 54,2 %
Magisterij (strokovni) 3,2 % 4,2 %
Opomba: n = numerus; SD = standardni odklon; vrednosti so prikazane kot frekvence
(%).
Opis instrumenta
Za potrebe raziskave je bil oblikovan nestandardiziran vprašalnik, v kate-
rem smo se osredotočili na vprašanja, ki ponujajo vpogled v: število oprav-
ljenih strokovnih izpopolnjevanj na področju (pred)opismenjevanja an-
ketiranih vzgojiteljev in učiteljev glede na trajanje njihovega strokovnega
delovanja v vzgoji in izobraževanju; strokovno izpopolnjevanje na področ ju
(pred)opismenjevanja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev glede na izobra-
ževalno okolje; mnenja anketiranih vzgojiteljev in učiteljev o samoprispev-
ku na področju razvijanja (pred)opismenjevanja ter o pogojih in pristopih
za učinkovitejše izvajanje teh dejavnosti; mnenja anketiranih vzgojitel-
jev in učiteljev o strokovni podpori raziskovalke raziskave pri razvijanju
58