Page 57 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 57

primerjava prepričanj med vzgojitelji in učitelji o strokovnih izpopolnjevanjih ...
            (Lucariello idr., 2015) opozarja na problem prepričanj pedagoških delav-
            cev v različnih izobraževalnih obdobjih, kar lahko vpliva na kontinuite-
            to in kakovost izobraževalnih pristopov.  Rezultati raziskave TALIS 2018
            (OECD, 2019) kažejo, da so med strokovnimi izpopolnjevanji učiteljev pri-
            ljubljeni tečaji in seminarji, kar je pomembno v kontekstu rezultatov pisme-
            nosti, predstavljenih v mednarodnih raziskavah PIRLS 2021 in PISA 2022.
                 Ključno vprašanje v tej raziskavi je preučevanje prepričanj vzgojiteljev
            in učiteljev o strokovnem izpopolnjevanju, saj je to še posebej pomembno
            v kontekstu intenzivnih sprememb na področju pismenosti (Bralna pisme-
            nost otrok v Republiki Sloveniji, 2020; Klemenčič in Mirazchiyski, 2023;
            Nacionalna strategija za razvoj bralne pismenosti, 2023). Z raziskavo želimo
            prispevati k boljšemu razumevanju pomena strokovnega izpopolnjevan ja
            za izboljšanje pedagoških praks na področju (pred)opismenjevanja ter pre-
            učiti pogoje za spodbujanje in razvijanje teh spretnosti.


                 3  Cilj raziskave
            Cilj raziskave je bil analizirati prepričanja anketiranih vzgojiteljev in učitel-
            jev o strokovnem izpopolnjevanju na področju (pred)opismenjevanja, pri-
            spevati k razpravi o pomenu dodatnega strokovnega izobraževanja ter pre-
            dlagati smernice za krepitev izvajanja (pred)opismenjevalnih dejavnosti v
            zgodnjem in začetnem obdobju razvijanja pismenosti.

                 4  Metodološka opredelitev raziskave

                 Raziskovalni pristop in metoda

            V raziskavi je bil uporabljen kvantitativni raziskovalni pristop s kavzalno-
            -eksperimentalno metodo (Sagadin, 2007, Cohen idr., 2018).


                 Opis vzorca raziskave
            Vzorec raziskave je bil neslučajnostni, namenski, kar pomeni, da so bili
            udeleženci  izbrani na podlagi specifičnih  kriterijev, povezanih z name-
            nom raziskave. V slednjo je bilo vključenih šest vrtcev in šest osnovnih
            šol iz različnih regij Slovenije. V raziskavi je sodelovalo 31 vzgojiteljev, ki
            so izvajali dejavnosti za razvijanje predopismenjevalnih spretnosti v vrtcu
            ali prvem razredu osnovne šole. Povprečna starost vzgojiteljev je bila 46,3
            leta, pri čemer je bil vzorec glede delovnih izkušenj precej heterogen. Ve-
            čina vzgojiteljev je imela visokošolsko strokovno (48,4 %) ali srednješolsko


                                                                               57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62