Page 45 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 45

https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.45-53











                 Uporaba različnih metod skupinske refleksije
                 in njeni učinki na kolektiv strokovnega osebja

                 v vrtcu

                 Mateja Mlinar, Petra Bozovičar




                 1  Ozadje in namen raziskave
            Kakovost predšolske vzgoje in izobraževanja je močno povezana z usposob-
            ljenostjo predstavnikov strokovnega osebja, ki z vsakodnevnim preizpraše-
            vanjem svoje prakse, sebe ter z interpretiranjem, kako se povezujejo z otro-
            ki, postajajo reflektivni praktiki (Peeters idr., 2015).
                 Tako reflektivno mišljenje predstavlja zavestno in namensko prizade-
            vanje za razumevanje lastne dejavnosti ali izkušnje v določeni situaciji z
            namenom novega učenja, dejanj ali izboljšanja rezultatov (Vizek-Vidović,
            2011).
                 V tem procesu preučevanja lastnega dela pa ne zadostujejo zgolj indi-
            vidualne kompetence. Treba je oblikovati kompetenten sistem, ki vključuje
            sodelovanje med strokovnjaki, timi in institucijami, ter obenem zagotovi-
            ti tudi ustrezno upravljanje na sistemski ravni. Kompetenten sistem je nad-
            gradnja dobrega izhodiščnega izobraževanja strokovnega osebja v vzgoji
            in izobraževanju ter omogoča možnosti za kontinuirano refleksijo obstoje-
            če prakse in novih idej ter praks, kot poudarja Evropski okvir kakovosti za
            predšolsko vzgojo in izobraževanje (2018).
                 Zaradi tega je skupinska refleksija priznana kot temeljni vidik kako-
            vosti na področju predšolske vzgoje in izobraževanja (Peeters idr., 2015) ter
            velja kot eden ključnih elementov za ustvarjanje profesionalnih učečih se
            skupnosti (Brajković, 2014). Take skupine povezujejo različne profile stro-
            kovnega osebja iz raznovrstnih okolij, ki sodelujejo na različne načine, a so


                                                                               45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50