Page 48 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 48

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 opazovalci_ke pa si vmes zapisujejo dokaze za kazalnike, ki so jih
                 opazili_e v praksi. Po opazovanju opazovalci_ke skupaj z opa-
                 zovanim_o strokovnim_o sodelavcem_ko opravijo reflektivni
                 razgovor, pri katerem izhajajo iz opazovane prakse (REC Project
                 Consortium, 2023).


                 3  Opis procesa
            V Sloveniji smo proces vodile raziskovalke Pedagoškega inštituta iz  Centra
            za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom, ki smo sodelo-
            vale z enim vrtcem iz osrednje Slovenije ter z enim iz Prekmurja. Vrtca
            smo povabili v konzorcij na podlagi njune prijave na razpis, ki smo ga na-
            slovili na člane Mreže za spreminjanje kakovosti Korak za korakom, ki jo
            koordiniramo.
                 Obe sodelujoči instituciji sta dolgoletni članici Mreže, kar pomeni, da
            so v njunih zavodih že obstajale reflektivne skupine. Ob prijavi so izrazili
            željo, da bi radi svoje delo dvignili na višjo raven in preizkusili tudi druge
            reflektivne metode. Dodatna prednost tega, da smo k sodelovanju povabili
            vrtce, ki so člani Mreže, je, da lahko tako našo strokovno podporo izbrani-
            ma vrtcema omogočamo tudi po zaključku projekta.
                 V prvi fazi smo v vseh državah vzpostavili partnerstvo s po dvema
            vzgojno-izobraževalnima zavodoma in ju seznanili z izbranimi reflektiv-
            nimi metodami. Zaradi pandemije smo partnerske sestanke ter del izobra-
            ževanja o reflektivnih metodah opravili na spletu in več pozornosti namer-
            no namenili spoznavanju med udeleženci (npr. z ledolomilci), povezovanju
            ter načrtovanju dejavnosti.
                 Srečanja reflektivnih skupin so se začela v drugem letu projekta. Z na-
            menom zagotavljanja vzdržnosti smo se v našem okolju odločili, da bodo te
            skupine že od začetka vodile strokovne delavke iz vključenih vrtcev, ki so
            že bile usposobljene za vlogo vodij.
                 Zadnje projektno leto je bilo namenjeno krepitvi reflektivnih navad
            strokovnih delavcev sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov, zagotav-
            ljanju trajnosti sprememb in vzpostavljenih metod ter preverjanju učinkov.


                 4  Raziskovalna metoda
            Pred začetkom projektnih dejavnosti smo želeli v obeh vrtcih skrbno do-
            misliti in osmisliti načrt skupnega dela, ki bi sledil njunim potrebam, zato
            smo izvedli intervjuje in fokusno skupino ter pripravili vprašalnik. V prvem


            48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53