Page 49 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 49

do razvoja digitalne strategije šole preko vrednotenja obstoječih digitalnih praks
            in drugem letu preizkušanja reflektivnih metod smo vtise posameznih čla-
            nov preverjali s pomočjo metode MSC (iz angl. Most Significant Chan-
            ge), ob koncu pa smo rezultate ponovno preverili s fokusno skupino in z
            vprašalnikom.


                 4.1  Udeleženci, pripomočki in postopek
            V osrednjih dejavnostih sta sodelovala celotna kolektiva: tri predstavni-
            ce vodstva, tri svetovalne delavke ter 61 vzgojiteljev_ic in pomočnikov_c
            vzgojiteljev_ic.
                 Na začetku smo opravili individualna intervjuja z ravnateljicama (2)
            iz vsakega vključenega vrtca in izvedli fokusno skupino z vodji reflektivnih
            skupin (6). Vpogled v stanje refleksije smo želeli dobiti tudi s strani strokov-
            nega osebja, ki smo ga povabili k izpolnjevanju vprašalnika (48).
                 Ključna področja, ki so nas pri spremljanju učinkov uporabe reflektiv-
            nih metod zanimala, so bila:

            –    izkušnje na področju skupinske refleksije na ravni organizacije;
            –    pomen refleksije lastnega dela;
            –    pričakovanja v zvezi s procesom skupinske refleksije;
            –    pričakovanja glede rezultatov sodelovanja v reflektivnih skupinah;

            –    spremembe v lastni praksi in kolektivu na podlagi skupinske
                 refleksije;
            –    dogovori, ki so pomembni za zagotavljanje zaupnega in varnega
                 vzdušja v reflektivnih skupinah;
            –    stopnja povezanosti kolektiva.

                 Na podlagi odgovorov in izraženih potreb smo nato naredili načrt
            dela. V šolskem letu 2021/22 je del kolektiva vrtca 1 preizkušal metodo
            Wanda, del pa je svojo prakso reflektiral po strukturi učečih se skupno sti.
            V vrtcu 2 so preizkušali samo metodo Wanda, ki je še niso poznali. Dodat-
            no so usposobili dve zaposleni, ki sta nato metodo preizkusili v različnih
            skupinah strokovnih delavcev, kontinuirano pa delo zaradi omejene raz-
            položljivosti v tem vrtcu nadaljevali samo z eno skupino. V šolskem letu
            2022/23 so v obeh kolektivih nadaljevali z delom, s tremi strokovnimi de-
            lavkami in z eno svetovalno delavko pa smo v obeh okoljih preizkušali tudi
            metodo videocoaching, medtem ko se je za opazovanje z reflektivnim raz-
            govorom odločila manjša skupina osebja iz vrtca 1.


                                                                               49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54