Page 49 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 49
do razvoja digitalne strategije šole preko vrednotenja obstoječih digitalnih praks
in drugem letu preizkušanja reflektivnih metod smo vtise posameznih čla-
nov preverjali s pomočjo metode MSC (iz angl. Most Significant Chan-
ge), ob koncu pa smo rezultate ponovno preverili s fokusno skupino in z
vprašalnikom.
4.1 Udeleženci, pripomočki in postopek
V osrednjih dejavnostih sta sodelovala celotna kolektiva: tri predstavni-
ce vodstva, tri svetovalne delavke ter 61 vzgojiteljev_ic in pomočnikov_c
vzgojiteljev_ic.
Na začetku smo opravili individualna intervjuja z ravnateljicama (2)
iz vsakega vključenega vrtca in izvedli fokusno skupino z vodji reflektivnih
skupin (6). Vpogled v stanje refleksije smo želeli dobiti tudi s strani strokov-
nega osebja, ki smo ga povabili k izpolnjevanju vprašalnika (48).
Ključna področja, ki so nas pri spremljanju učinkov uporabe reflektiv-
nih metod zanimala, so bila:
– izkušnje na področju skupinske refleksije na ravni organizacije;
– pomen refleksije lastnega dela;
– pričakovanja v zvezi s procesom skupinske refleksije;
– pričakovanja glede rezultatov sodelovanja v reflektivnih skupinah;
– spremembe v lastni praksi in kolektivu na podlagi skupinske
refleksije;
– dogovori, ki so pomembni za zagotavljanje zaupnega in varnega
vzdušja v reflektivnih skupinah;
– stopnja povezanosti kolektiva.
Na podlagi odgovorov in izraženih potreb smo nato naredili načrt
dela. V šolskem letu 2021/22 je del kolektiva vrtca 1 preizkušal metodo
Wanda, del pa je svojo prakso reflektiral po strukturi učečih se skupno sti.
V vrtcu 2 so preizkušali samo metodo Wanda, ki je še niso poznali. Dodat-
no so usposobili dve zaposleni, ki sta nato metodo preizkusili v različnih
skupinah strokovnih delavcev, kontinuirano pa delo zaradi omejene raz-
položljivosti v tem vrtcu nadaljevali samo z eno skupino. V šolskem letu
2022/23 so v obeh kolektivih nadaljevali z delom, s tremi strokovnimi de-
lavkami in z eno svetovalno delavko pa smo v obeh okoljih preizkušali tudi
metodo videocoaching, medtem ko se je za opazovanje z reflektivnim raz-
govorom odločila manjša skupina osebja iz vrtca 1.
49