Page 50 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 50
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
V obeh vrtcih so srečanja vodile usposobljene strokovne, svetovalne
in vodstvene delavke iz tamkajšnjega kolektiva, s čimer smo že od začetka
stremeli k vzdržnosti rezultatov projekta. Na Pedagoškem inštitutu pa smo
organizirali redna spletna podporna srečanja, ki so se jih udeleževale vse
vodje reflektivnih skupin iz obeh okolij. S tem smo omogočili tudi izmenja-
vo izkušenj in razreševanje dilem.
4.2 Ugotovitve
V drugem letu so se partnerji seznanili s kvalitativno metodo evalvacije
MSC. Intervjuvali smo nekaj članov in na podlagi teh pogovorov oblikova-
li inspirativne zgodbe, ki ponazarjajo najpomembnejše (tako pozitivne kot
negativne) spremembe med procesom. Preko teh zgodb smo identificirali
naslednje zaznave strokovnih delavcev_k:
– večje zaupanje;
– pogled na problemsko situacijo z različnih perspektiv tako v od-
nosu z otroki kot s starši in sodelavci_kami;
– povečanje zavedanja pomena spremljanja lastnega dela;
– večje izkoriščanje notranjih virov znanja in izkušenj;
– večjo medsebojno podporo pri reševanju problemskih situacij.
Nato smo ob zaključku projekta ponovno izvedli fokusno skupino z
vsemi šestimi vodji reflektivnih skupin iz obeh sodelujočih vrtcev in čla-
ne reflektivnih skupin prosili, da izpolnijo vprašalnik. Rezultati so pokaza-
li mnogo pozitivnih opažanj strokovnih delavcev_k:
– povečano zavedanje pomena upoštevanja različnih perspektiv
ljudi, vpletenih v določeno situacijo;
– dodatne ideje in rešitve za lastne izzive;
– Wanda je najbolj zaželena metoda reflektiranja, med drugim tudi
zato, ker od članov ne zahteva obsežne dokumentacije;
– dvig zavedanja pomena refleksije;
– delo v manjših skupinah omogoča sproščenejše in zaupnejše
okolje;
– člani se čutijo bolj slišane in podprte;
– zavedanje, da se s podobnimi težavami srečujejo tudi drugi;
– večja in samostojnejša vloga pomočnikov_c vzgojiteljev_ic;
50