Page 50 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 50

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
                 V obeh vrtcih so srečanja vodile usposobljene strokovne, svetovalne
            in vodstvene delavke iz tamkajšnjega kolektiva, s čimer smo že od začetka
            stremeli k vzdržnosti rezultatov projekta. Na Pedagoškem inštitutu pa smo
            organizirali redna spletna podporna srečanja, ki so se jih udeleževale vse
            vodje reflektivnih skupin iz obeh okolij. S tem smo omogočili tudi izmenja-
            vo izkušenj in razreševanje dilem.

                 4.2  Ugotovitve

            V drugem letu so se partnerji seznanili s kvalitativno metodo evalvacije
            MSC. Intervjuvali smo nekaj članov in na podlagi teh pogovorov oblikova-
            li inspirativne zgodbe, ki ponazarjajo najpomembnejše (tako pozitivne kot
            negativne) spremembe med procesom. Preko teh zgodb smo identificirali
            naslednje zaznave strokovnih delavcev_k:

            –    večje zaupanje;
            –    pogled na problemsko situacijo z različnih perspektiv tako v od-
                 nosu z otroki kot s starši in sodelavci_kami;

            –    povečanje zavedanja pomena spremljanja lastnega dela;
            –    večje izkoriščanje notranjih virov znanja in izkušenj;
            –    večjo medsebojno podporo pri reševanju problemskih situacij.
                 Nato smo ob zaključku projekta ponovno izvedli fokusno skupino z
            vsemi šestimi vodji reflektivnih skupin iz obeh sodelujočih vrtcev in čla-
            ne reflektivnih skupin prosili, da izpolnijo vprašalnik. Rezultati so pokaza-
            li mnogo pozitivnih opažanj strokovnih delavcev_k:

            –    povečano  zavedanje  pomena  upoštevanja  različnih  perspektiv
                 ljudi, vpletenih v določeno situacijo;
            –    dodatne ideje in rešitve za lastne izzive;

            –    Wanda je najbolj zaželena metoda reflektiranja, med drugim tudi
                 zato, ker od članov ne zahteva obsežne dokumentacije;

            –    dvig zavedanja pomena refleksije;
            –    delo v manjših skupinah omogoča sproščenejše in zaupnejše
                 okolje;

            –    člani se čutijo bolj slišane in podprte;
            –    zavedanje, da se s podobnimi težavami srečujejo tudi drugi;
            –    večja in samostojnejša vloga pomočnikov_c vzgojiteljev_ic;


            50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55