Page 47 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 47
do razvoja digitalne strategije šole preko vrednotenja obstoječih digitalnih praks
reagirati in se o nečem odločati v trenutku. Tako novi_e kot iz-
kušeni_e strokovni_e delavci_ke gradijo na lastnih idejah in iz-
kušnjah svojih kolegov_ic, pri čemer ponovno pretehtajo lastna
predhodna znanja in prepričanja, da bi na podlagi tega izboljša-
li_e kakovost svoje prakse ter pomagali_e otrokom pri njihovem
razvoju in učenju (Cochran-Smith in Lyle, 2011, v REC Project
Consortium, 2023).
2) Metodo skupinske refleksije Wanda, ki si prizadeva spodbuditi
strokovne delavce_ke v vzgoji in izobraževanju, da za boljše ra-
zumevanje problema ali situacije sprva stopijo »korak nazaj« (De
Schepper idr. 2016). Ključ do uporabe Wande je v tem, da na si-
tuacijo pogledamo z različnih perspektiv in s tem dobimo vpo-
glede, ki nas pripeljejo do novih in drugačnih rešitev. S tem ko
upoštevamo naše interpretacije, sprašujemo o izpostavljenem pri-
meru in razmišljamo o določeni situaciji z vidika različnih vple-
tenih, imamo kot člani te reflektivne skupine priložnost razumeti
lastno prakso na nove načine, razviti občutek empatije do drugih
in zgraditi nova znanja (ideje), ki jih lahko uporabimo pri svojem
delu (REC Project Consortium, 2023).
3) Videocoaching, ki je metoda, pri kateri strokovni_e delavci_ke
večkrat pregledajo videoposnetke iz prakse in razpravljajo o vi-
denem – individualno ali v okviru USS. Videocoaching spodbu-
ja poglobljeno opazovanje celostnega razvoja in izkušenj otrok
ter analizo interakcije odrasel – otrok z otrokove perspektive, ob-
enem pa strokovne delavce_ke izziva k razmišljanju o lastni vlogi
v bogati in kakovostni interakciji. To je izhodišče za individualni
in skupinski razmislek (Verschaeve idr. 2020, v REC Project Con-
sortium, 2023).
4) Opazovanje z reflektivnim razgovorom, pri katerem strokovni_e
delavci_ke z opazovanjem prakse drug drugega pridobijo podlago
za skupno refleksijo. Med opazovanjem uporabljajo orodje, ki so
ga razvili_e v mednarodnem združenju International Step by Step
Association (ISSA) in izobraževalni proces opisuje skozi sedem
področij kakovosti: interakcije; učno okolje; družina in skupnost;
inkluzija in demokratične vrednote; spremljanje, ocen jevanje
in načrtovanje; strategije poučevanja; profesionalni raz voj. Vsa-
ko področje je sestavljeno iz več načel in kazalnikov, ki podrob-
neje opisujejo in usmerjajo pedagogovo delo na tem področju,
47