Page 47 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 47

do razvoja digitalne strategije šole preko vrednotenja obstoječih digitalnih praks
                 reagirati in se o nečem odločati v trenutku. Tako novi_e kot iz-
                 kušeni_e strokovni_e delavci_ke gradijo na lastnih idejah in iz-
                 kušnjah svojih kolegov_ic, pri čemer ponovno pretehtajo lastna
                 predhodna znanja in prepričanja, da bi na podlagi tega izboljša-
                 li_e kakovost svoje prakse ter pomagali_e otrokom pri njihovem
                 razvoju in učenju (Cochran-Smith in Lyle, 2011, v REC Project
                 Consortium, 2023).
            2)   Metodo skupinske refleksije Wanda, ki si prizadeva spodbuditi
                 strokovne delavce_ke v vzgoji in izobraževanju, da za boljše ra-
                 zumevanje problema ali situacije sprva stopijo »korak nazaj« (De
                 Schepper idr. 2016). Ključ do uporabe Wande je v tem, da na si-
                 tuacijo pogledamo z različnih perspektiv in s tem dobimo vpo-
                 glede, ki nas pripeljejo do novih in drugačnih rešitev. S tem ko
                 upoštevamo naše interpretacije, sprašujemo o izpostavljenem pri-
                 meru in razmišljamo o določeni situaciji z vidika različnih vple-
                 tenih, imamo kot člani te reflektivne skupine priložnost razumeti
                 lastno prakso na nove načine, razviti občutek empatije do drugih
                 in zgraditi nova znanja (ideje), ki jih lahko uporabimo pri svojem
                 delu (REC Project Consortium, 2023).
            3)   Videocoaching, ki je metoda, pri kateri strokovni_e delavci_ke
                 večkrat pregledajo videoposnetke iz prakse in razpravljajo o vi-
                 denem – individualno ali v okviru USS. Videocoaching spodbu-
                 ja poglobljeno opazovanje celostnega razvoja in izkušenj otrok
                 ter analizo interakcije odrasel – otrok z otrokove perspektive, ob-
                 enem pa strokovne delavce_ke izziva k razmišljanju o lastni vlogi
                 v bogati in kakovostni interakciji. To je izhodišče za individualni
                 in skupinski razmislek (Verschaeve idr. 2020, v REC Project Con-
                 sortium, 2023).
            4)  Opazovanje z reflektivnim razgovorom, pri katerem strokovni_e
                 delavci_ke z opazovanjem prakse drug drugega pridobijo podlago
                 za skupno refleksijo. Med opazovanjem uporabljajo orodje, ki so
                 ga razvili_e v mednarodnem združenju International Step by Step
                 Association (ISSA) in izobraževalni proces opisuje skozi sedem
                 področij kakovosti: interakcije; učno okolje; družina in skupnost;
                 inkluzija in demokratične vrednote; spremljanje, ocen jevanje
                 in načrtovanje; strategije poučevanja; profesionalni raz voj. Vsa-
                 ko področje je sestavljeno iz več načel in kazalnikov, ki podrob-
                 neje opisujejo in usmerjajo pedagogovo delo na tem področju,


                                                                               47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52