Page 15 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 15

izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje
                 Maša Vidmar ter soavtorice in soavtor v sedmem poglavju monogra-
            fije poudarjajo, da je duševno zdravje ključnega pomena za razvoj mladih,
            njegovo spodbujanje v obdobju odraščanja pa lahko zmanjša težave z du-
            ševnim zdravjem v prihodnosti. Osredotočajo se na projekt Erasmus+ me_
            HeLi-D, znotraj katerega se ustvarja digitalni nabor orodij za mlade, pri
            čemer so v proces oblikovanja vključeni tudi učenci in učenke. V osmem
            poglavju se Igor Peras na podlagi raziskave, ki je vključevala primerjavo
            med Slovenijo in izbranimi državami EU, osredotoča na doživljanje med-
            vrstniškega nasilja in ugotavlja, da so nekateri dejavniki, povezani z vikti-
            mizacijo, sicer skladni v vseh vključenih državah, da pa bi lahko nekateri
            od njih, ki so pomembni pri zmanjševanju medvrstniškega nasilja drugod,
            lahko pomagali izboljšati tovrstna prizadevanja tudi v Sloveniji. V deve-
            tem poglavju Joca Zurc ugotavlja, da raziskava z uporabo fokusnih skupin
            za oceno zadovoljstva študentk in študentov na Filozofski fakulteti Univer-
            ze v Mariboru kaže visoko stopnjo zadovoljstva s študijem ter opredeljuje
            ključne dejavnike za občutenja le-tega, kot so razpoložljivost profesorjev in
            možnosti zaposlitve.
                 V desetem poglavju Maša Vidmar in soavtorice ter soavtor  ugotavljajo,
            da podatki, zbrani med pandemijo covida-19, še vedno nudijo pomembne
            vpoglede v duševno zdravje in izobraževanje. Raziskava je namreč poka-
            zala, da se je anksioznost zaradi pandemije znižala, vendar je duševno bla-
            gostanje ostalo nespremenjeno, pri čemer je čustvena samo učinkovitost
            pomembno vplivala na začetne ravni anksioznosti in blagostanja, kar pou-
            darja potrebo po razvoju čustvene samoučinkovitosti v preventivnih pro-
            gramih in izobraževalnih vsebinah za strokovne delavce v izobraževanju.
            Monografija se zaključi s poglavjem Johanne Amalie Robinson ter soavto-
            ric in soavtorjev, kjer se osredotočajo na kampanjo »Opazovanje obisko-
            valcev sončnic« v okviru projekta Podnebni cilji v vzgoji in izobraževanju,
            ki je vključila opazovanje opraševalcev kot indikatorja stanja okolja in od-
            ziva na podnebne spremembe. Udeleženke in udeleženci so sadili sončni-
            ce, beležili prisotnost opraševalcev ter sodelovali v različnih podpornih de-
            javnostih, kar je pripomoglo k boljšemu razumevanju ekosistemov, večji
            ekološki ozaveščenosti in spodbujanju socialnega učenja ter razvoja zele-
            nih kompetenc.
                 S širokim naborom tem s področja izobraževanja učiteljic in učiteljev
            monografija predstavlja prispevek k razpravi na tem področju ter krepi ide-
            jo, da usposabljanje učiteljic in učiteljev za učenje in poučevanje na podlagi
            raziskav ni le dodatna sestavina njihovega izobraževanja, temveč temeljni


                                                                               15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20