Page 113 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 113

razumevanje perspektive mladih glede predstavitve izobraževalnih vsebin ...
            digitalni program za mlade, namenjen krepitvi njihovega duševnega
            zdravja. Razvoj programa poteka po iterativnem participativnem pristopu
            in vključuje ciljno skupino v različnih fazah projekta, in sicer v fazi zasnove
            in oblikovanja, pilotni fazi in fazi izvajanja (Wright idr., 2023). V prispev-
            ku predstavljamo del rezultatov participativnih delavnic z učenci_kami,
            ki smo jih junija 2023 (v fazi zasnove in oblikovanja programa) izvedli v
            Sloveniji.


                 2.1  Udeleženci
            V delavnicah je sodelovalo približno 40 učencev_k 7. in 8. razreda osnovne
            šole, ki sodeluje v projektu. Stari_e so bili_e od 13 do 14 let. Izvedli smo dve
            delavnici po dve šolski uri, in sicer v dveh skupinah (matična in podružnič-
            na šola). Na prvi delavnici je bilo 20 in 19 učencev_k (od tega skoraj polovi-
            ca fantov), na drugi delavnici pa 18 in 18 učencev_k (od tega polovica fantov).


                 2.2  Pripomočki
            Za potrebe projekta smo oblikovali anketo za povratne informacije, ki je vse-
            bovala niz vprašanj zaprtega in odprtega tipa. Anketi v prvi in drugi delav-
            nici sta bili različni ter sta vsebovali devet oz. šest vprašanj. Vprašanja so se
            nanašala na preference, ideje in potrebe učencev_k glede zasnove ter obliko-
            vanja programa in značilnosti njihovih priljubljenih iger ali aplikacij ter nji-
            hovih najljubših dejavnosti znotraj le-teh. Anketa je vsebovala vprašanja gle-
            de pripravljenosti na interakcijo z drugimi učenci_kami v okviru programa.
            Vsebovala je tudi vprašanja o zaželeni obliki informacij o duševnem zdrav-
            ju ter osebah, ki bi te informacije podajale. Ta del predstavljamo v prispevku.

                 2.3  Postopek
            Delavnice smo na šoli izvedli raziskovalci_ke (en oz. dva raziskovalca_ki)
            skupaj z učiteljicama. Pred delavnicami smo pridobili pisna obveščena so-
            glasja staršev za sodelovanje učencev_k; uporabljeni obrazci so bili sklad-
            ni s Splošno uredba o varstvu podatkov (GDPR) ter z zakonodajo Evropske
            unije o varstvu podatkov (Bankova in Wright, 2023). Poleg tega so bili_e
            učenci_ke ustno obveščeni_e o prostovoljni naravi sodelovanja in možno-
            sti, da le-to kadar koli prekinejo.
                 V dveh zaporednih dneh smo izvedli obe delavnici, v vmesnem času so
            imeli_e učenci_ke še samostojno nalogo (slika 5). Na delavnicah smo skupaj
            z učenci_kami iskali zanje pomembne teme (vire stresa in skrbi), njihove


                                                                              113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118