Page 118 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 118
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
slike, medtem ko možnost večmodalnega prikaza informacij v povprečju ni
bila tako priljubljena (čeprav gre za zelo podobno možnost). Morda je bila
težava z razumevanjem izraza »večmodalno« in si nekateri_e učenci_ke
niso znali_e predstavljati, kakšen način predstavitve informacij naj bi to bil
(v prihodnje bi lahko za lažje razumevanje navedli primer). Visoka prilju-
bljenost kratkih oblik podajanja informacij nakazuje trend med mladimi,
ki ga je treba upoštevati. Rezultati se ujemajo s sodobnimi izobraževalnimi
praksami, ki poudarjajo učinkovitost večpredstavnostnih predstavitev ter
vlogo posnetkov (video, zvočni) pri vključevanju učencev_k in izboljšanju
razumevanja. To kaže na pomembnost ponudbe različnih oblik, da bi za-
dostili različnim učnim stilom in željam učencev_k.
Na podlagi teh ugotovitev smo zasnovali predstavitev izobraževalnih
vsebin v programu. Te so predvsem multimodalne. En del vsebin temelji na
kratkih zapisih, opremljenih s slikovnim gradivom, ti so lahko samostojni
ali integrirani v videoposnetke (glej sliko 8) ali kot predstavitev v PowerPo-
intu (slika 9). Videoposnetki so v večini primerov kratki (do ene minute),
redko tudi daljši (do 3,5 minute). Opremljeni so s podobami, ki se pojavi-
jo ob govorcu in dodatno povzemejo oz. ponazarjajo vsebino ter sporočilo
povedanega (slika 10). Posnetki so podnaslovljeni bodisi s prepisom pove-
danega bodisi s prevodom (kadar govorec govori v tujem jeziku).
Slika 8: Znaki anksioznosti – primer kratkega zapisa s slikovnim gradivom,
ki je integrirano v videoposnetek
118