Page 114 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 114
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
vire moči (kaj jih pomiri, razveseli), učenci_ke so ustvarjali_e vizualno po-
dobo programa (pokrajino, avatar, elemente programa) ter izpolnili anketo
s povratnimi informacijami. Ob koncu so izpolnili_e tudi evalvacijsko an-
keto, v kateri so ocenili_e delavnico. Med odmori in po zaključku so učen-
ci_ke prejeli_e nekaj sladkih priboljškov.
Delavnica 1 I Delavnica 2 I
Oblikovanje programa Oblikovanje programa
Uvod Uvod
Del 1 I Pomembne teme Del 3 I Oblikovalski studio
Odmor Vmesni čas Glas podobe Odmor
Del 2 I Mnenje Del 4 I Sprehod po galeriji in mnenje
Zaključek (in mnenje) Zaključek (in mnenje)
Slika 5: Struktura participatornih delavnic
3 Rezultati
V rezultatih prikazujemo odgovore učencev_k glede njihovih preferenc o
oblikah informacij ter predstaviteljih le-teh v videoposnetkih. Prav tako
smo se osredotočili na pripravljenost sodelovanja v posnetkih, tako njiho-
vega lastnega kot tudi na mnenje o pripravljenosti njihovih vrstnikov za so-
delovanje pri pripravi takšnih posnetkov.
Preglednica 19 prikazuje odstotkovno porazdelitev ocen na lestvici od
1 (najmanj privlačna oblika) do 8 (najprivlačnejša oblika) glede na zažele-
nost različnih oblik informacij o duševnem zdravju. Oblike informacij si
sledijo (od zgoraj navzdol) glede na povprečen odgovor učencev_k.
Najprivlačnejša oblika prikaza informacij o duševnem zdravju je kom-
binacija besedila in slik (M = 4,41; SD = 2,25), medtem ko so dolga besedi-
la, ki obsegajo vsaj eno stran, ocenjena kot najmanj privlačna (M = 1,24; SD
= 1,94). Skoraj tretjina učencev_k je kot najprivlačnejšo izbralo kombinacijo
besedila in slik (28,21%, ocena 1), medtem ko jih je več kot polovico (60,53%,
ocena 8) kot najmanj privlačna izbralo dolga besedila. Pogostost odgovorov
(%) nakazuje, da so bili_e učenci_ke najenotnejšega mnenja pri izražanju
najmanj privlačne oblike.
Glede na povprečne ocene kombinaciji besedila in slik po zaželenosti
sledijo kratke, enominutne oblike informacij, kot sta kratek video (M =
4,28; SD = 2,34) in kratek zvočni posnetek ali podkast (M = 4,21; SD = 2,03).
114