Page 116 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 116
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Nasprotno pa so najmanj zaželene dolge oblike informacij, kot so dolg zvoč-
ni posnetek ali podkast (M = 3,03; SD = 1,97) ter predvsem besedila, ki ne
vsebujejo drugih modalitet oblik informacij. Poleg najmanj zaželenega dol-
gega besedila se na repu zaželenosti znajde tudi kratko besedilo z desetimi
vrsticami (M = 3,03; SD = 2,41). Nenazadnje velja omeniti, da kljub temu da
se večmodalnost prikaza informacij (iste informacije so predstavljene v vsaj
dveh različnih oblikah, npr. besedilo in video) glede na povprečen odgovor
učencev_k uvršča med manj zaželene oblike (M = 3,55; SD = 2,39), pa je kar
23,86 % učencev_k to obliko izbralo kot najbolj zaželeno.
Na sliki 6 je prikazana zastopanost odgovorov učencev_k pri vprašan-
ju »Koga bi najraje videl/a v teh informativnih videoposnetkih? Kdo naj
predstavi te informacije?« glede na različne podane možnosti.
Ni pomembno/vseeno mi je
Moji vrstniki
Odrasli
Drugo
Slika 6: Preferenca glede tega, kdo naj predstavi informacije v informativnih
(izobraževalnih) videoposnetkih (%)
Največ, več kot tretjina (38,30 %), učencev_k meni, da ni pomembno,
kdo predstavi informacije v videoposnetkih. Več kot petina (23,40 %) bi
jih v videoposnetkih najraje videla svoje vrstnike. Podoben delež (21,28 %)
bi jih najraje spremljal odrasle predstavnike, ki pojasnjujejo vsebino. Ena
šestina (17,02 %) jih je izrazila željo po drugih osebah ali skupinah oseb,
ki bi predstavile te informacije, pri čemer so kot primere navedli_e znane
nogometaše.
Na sliki 7 je razvidna zastopanost odgovorov učencev_k (ocenjena od
1 – »Sploh ne« do 6 – »Zelo močno«) glede njihovega mnenja o priprav-
ljenosti sodelovanja njihovih vrstnikov v informativnih (izobraževalnih)
videoposnetkih.
116